Maks turbo tryk?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Getz_Driver
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 nov 2003, 18:29
Geografisk sted: Vestjyland

Maks turbo tryk?

#1 Indlæg af Getz_Driver »

Hyundai 1.6L 16V med 105Hk med en kompressionsforhold på 10:1

Når jeg kikker på http://www.powerpage.dk/turbolader.htm

Er anbefalet turbo tryk 0.3 bar :shock:

Vil det ca give 1.3 * 105 = 136hk :?:

Jeg havde regnet med > 150 hk :?:

Der står man kan montere en ekstra toppakning for at sænke kompressionsforholdet.

Er der nogen der her ved ca hvor langt jeg ca kommer ned i kompressionsforhold :?:

Hvilken turbo skal jeg vælge :?: T25 :?:

Tak på forhånd ......... bare rolig der kommer flere spørgsmål :)
Aceman
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 31 okt 2003, 18:31

#2 Indlæg af Aceman »

Hmm, du kan vist ikke helt regne det ud på den måde!

Vedr. kompr. så kommer det an på hvor tyk toppakningen er i forvejen osv. osv.
..: Jeg havde været perfekt, hvis jeg ikke var så satans selvglad :) :..
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

du skal nok ned omkring 8:0 eller 8,5 i komp for at få det til at køre.

på den måde kan du sætte trykket lidt mere op end bare 0,3bar.. her kan være tale omkring 0,6-0,8 bar (måske mere)

Det er dog vigtig at du tænker din tænding sådan at ud kan sænke din tænding for at tillade at du kan hæve trykket og du ikke oplever tændingsbanken..
Impreza
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 nov 2003, 03:31
Geografisk sted: Hobro/Randers

#4 Indlæg af Impreza »

Hejsa

Det er vigtig at du sørger for god køling, evt stører køler, og at den får nok benzin, stører pumpe og benzin regulator, så kan du godt bruge OEM dyserne. Hvilken motor-styring havde du tænkt dig at bruge..??

Jeg køre pt .35 bar ladetryk nu, på en 2.0l ( Boxer motor - Impreza)
Det giver 180 hk. Der er standart stål-toppakning på og komp er 9,7:1.
Sku ellers køre med 0,5 - 0,6 bar, men pga slidt kobling er trykket sat ned, indtil at den er skiftet.
Impreza
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 nov 2003, 03:31
Geografisk sted: Hobro/Randers

#5 Indlæg af Impreza »

Hejsa

Det er vigtig at du sørger for god køling, evt stører køler, og at den får nok benzin, stører pumpe og benzin regulator, så kan du godt bruge OEM dyserne. Hvilken motor-styring havde du tænkt dig at bruge..??

Jeg køre pt .35 bar ladetryk nu, på en 2.0l ( Boxer motor - Impreza)
Det giver 180 hk. Der er standart stål-toppakning på og komp er 9,7:1.
Sku ellers køre med 0,5 - 0,6 bar, men pga slidt kobling er trykket sat ned, indtil at den er skiftet.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

til Acemann og div andre.du kan sagtens regne(cirka naturligvis) ydelse ud på den måde! det forudsætter at turbo sættet er lavet rigtigt uden nogen propper. 100hk på sug 1,5bar overtryk=2,5 gange 100hk=250HK MVH søren
bo
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 26 aug 2003, 11:35

#7 Indlæg af bo »

en finger regel siger jo at 1bar er = +100% og derfor 10% ekstra for hver 0,1 bars tryk.
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#8 Indlæg af corrado vr6 »

35 bar ladetryk :?: :D
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

35 bar ladetryk? nej men det halve er prøvet! til traktortræk hvor der er 3 turboladere ind oven i hinanden. dvs. første trin 2,5 bar- andet trin 2,5 gange 2,5 bar= 6,25bar - tredie trin 2,5 gange 6,25 bar =16,625bar = voldsomt!!! der er lavet std. traktorer med 2 trin til bla det amerikanske marked. MVH. Søren
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#10 Indlæg af Lars E »

8) Bare nyskærrig. Hvad yder sådan en diesel satan??????1 ,2, og 3, trin????
Besvar