Biggybak

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
MR

Biggybak

#1 Indlæg af MR »

Er der nogle der har erfaringer med piggybak'en.. gode/dårlige.
Er ved at montere turbo på min spand.. men mangler jo næsten det vigtiste.(noget styring ) Havde overvejet en piggybak...men...
MR

#2 Indlæg af MR »

:lol: :lol: biggybak :lol: :lol: ...piggybak
PuntoFreak
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30 okt 2003, 16:35

#3 Indlæg af PuntoFreak »

Motorstyringen skulle være noget af det bedste, og især når vi snakker Turbo. Den er jo speciel god, fordi man kan tage den med sig, hvis man skulle skifte bil...
RBR

#4 Indlæg af RBR »

Mig bekendt er en piggyback ikke en motorstyring men "bare" en boks som kan erstatte tildels en chiptuning. Men stadig ikke helt på højde da - mig bekendt - kan tændingen ikke justeres dvs hvis man skal have en lidt større tuningsomgang så kan den vist ikke løfte opgaven.
Men en motorstyring og en piggeback er to forskellige ting :wink:
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#5 Indlæg af Brisse »

RBR skrev:Mig bekendt er en piggyback ikke en motorstyring men "bare" en boks som kan erstatte tildels en chiptuning. Men stadig ikke helt på højde da - mig bekendt - kan tændingen ikke justeres dvs hvis man skal have en lidt større tuningsomgang så kan den vist ikke løfte opgaven.
Men en motorstyring og en piggeback er to forskellige ting :wink:


Er ret sikker på at SMT6 kan justere tændingen. Mener at tændings signalet fra OEM-styringen kommer en tur gennem piggypacken samtidig med at den får puls-signalet fra krumtappen.

Check online-manualen der mener jeg det står.

Mvh. Brian
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Henrik D.S.
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 15 sep 2003, 17:20
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

piggyback

#6 Indlæg af Henrik D.S. »

En piggyback går ind og "snyder" den eksisterende boks til at give mere eller mindre benz / tidlig og sen tænding. Den ændre simpelthen de signaler boksen modtager og afgiver og dermed har man et simpelt programerbart system. Kan være mere eller mindre grov justerende i sine jurterings muligheder. Et stort skridt i den rigtige retning men skal det være 100% justerbart skal det være systemer som GEMS, Elektromotive, Wolf3d, DTA, MBE og ligende systemer!

Mvh Henrik D.S.

www.wolf3d.dk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

DTA boksen dur ikke rigtig til trykladet motorer.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Er det ikke et spørgsmål om opsætning?
-kan næsten ikke tro den ikke kan håndtere overtryk....

Hvis den IKKE kan så er det da ganske tankevækkende prisen taget i betragtning...
Besvar