Tuning af Audi 2,6

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
NNNF

Tuning af Audi 2,6

#1 Indlæg af NNNF »

Hej

Jeg savner krafter i min Audi 2,6 avant 97`

Er der et godt bud på en tuner i DK der kan hente ca 100 HK??? :twisted:

Har spurgt hos Palm, men han har intet turbokit til denne maskine

Alle svar vil være meget velkomne :D

MVH
NNNF
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

du ku prøve at kontakte www.k-power.dk skriv en mail til ham om hva du har og hva du vil ha. han er sku en cool gut. han hedder peter 8)
Brap brap brap...
Billede
syncro

#3 Indlæg af syncro »

100 hk er nok lige i over kanten uden den helt store motor ombygning.
men vi kan da komme der op af med et Rotrex kompressor kit. Det er nok også en del biligere en Turbo, og meget nemere med syn osv.
(nemt at koble til og fra)

1: er der klima andlæg på.?
2: er det Audi A4/A6 eller hvad snakker vi.?

kontakt mig evt. på m.et@ofir.dk for nærmere info.
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

kan stadig anbefale peter fra www.k-power.dk han har bygget turbo på flere A3. han er dygtig kan jeg godt love...
Brap brap brap...
Billede
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#5 Indlæg af nibdk »

For 100.000 kr får man nemt en A6 2.7 liter biturbo motor i Tyskland, der er eks. en på mobile.de til 2.500 Euro. Det er den bedste løsning, der får man en motor der er bygget til det fra fabrikken.
Det koster selvfølgelig noget at få den lagt i og så skal man jo også tænke på afgift, syn osv.
Man kan jo købe en hel bil for måske 8000 euro, evt. en med en skade og så flytte interiør, motor, bremser osv. over, men så koster det nok også kassen i afgift, da man jo har bygget sin bil om til en anden model.
RBR

#6 Indlæg af RBR »

Morten ved Agerskov Biler i Silkeborg kan det der med at bygge om. Specielt Audi'er - tjek ham! 100 hk ikke noget problem vil jeg mene men det kræver nogle møller :wink:
NNNF

#7 Indlæg af NNNF »

Hey

Sorry Det er en A4 avant 2,6 med klima og manuel gear.

Syntes rotrex kompressor lyder som en god ide, hvor kan man få sådan en dreng monteret? :twisted:
MVH
NNNF
syncro

#8 Indlæg af syncro »

det er ikke noget problem med klima. gør det kun lidt svære at montere Rotrex kompressoren. :shock:
Nu ved jeg ikke hvor du bor henne af. men jeg bor ved Roskilde, så hvis du har lyst til at jeg og min kammerat skal kigge på den og finde en god pris, hvor mange heste osv. så skriv til mig på m.et@ofir.dk

Har også kigget lidt på dine motor data, en 2,6 køre 10,0:1 i kompresion, lidt højt men ikke noget problem når vi snakker Rotrex kompressoren.
Men vælger du turbo skal hele motoren ændres.
Det kan du jo så altid gøre senere når de ca 210-230 hk ikke er nok mere.
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

hva med to toppakninger, eller en kobber pakning i en lettere tyk udgave, det vil sænke kompressionen...
syncro

#10 Indlæg af syncro »

To pakninger eller kobber pakning: kobber pakning har jeg rodet med og det blev aldrig godt, andbefales heller ikke til hverdags brug.
To toppakninger, ja men vi snakker jo v6 og jeg har prøvet at lave toppakninger på sådan en fætter.
Hvis det skal laves ordentlig drejer man lige lidt af stemplerene alt andet er fusk og svindel.
Men det er slet ikke nødvendigt med kompressor. medmindre man vil have MANGE heste.
Besvar