Fiat Punto GT Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Philipp

Fiat Punto GT Turbo

#1 Indlæg af Philipp »

Damen og jeg overvejer at købe en GT Turbo. Men har den nogle børne sygdomme som man skal tage hensyn inden man køber sådan en. Jeg var lige inde på novitek´s hjemmeside og kigge, man kan nu få mange lækre stumper der.
Brugeravatar
søren
Junior Medlem

#2 Indlæg af søren »

Hej
Du skal kigge efter rust i bagklap og bagsvinger om der er slør.
De har svag heder med at topstykket revner, manifold kan også godt revne, motor massigt køre de godt, har selv en der har kørt 188000 km :D , og har fået skiftet top og turbo/manifold :( ved 130000 km.
Novitec har mange fede ting, jeg har selv købt turbo-chip og justerbar undervogn ved dem, og det viker godt og god service. :D :D
Philipp

#3 Indlæg af Philipp »

Kan man fra motorrummrt se at manifolet revnet, eller er det svært at se?! Mht topstykket, hvis det er revnet, vil motoren så ikke ryge hvid??
Carfreak
Junior Medlem
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Carfreak »

det kunne jeg da forestille mig, for det må jo næsten havde samme virkning som en sprungen toppakning.
8km/l i en golf 1.8i er vidst ikke helt optimalt
Brugeravatar
søren
Junior Medlem

#5 Indlæg af søren »

Det med manifild er ikke noget du kan se, men på et tidspunkt vil det lyde som når dit udstøning er utæt.
Den vil gå på 3 cylinder lige i det du startet den, når den er kold, hvis det er revnet og ryge lidt hvidt.
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

er selv ved at lave en punto med over 200hk og fraråder novitec stumper de kan ikke holde min lader stod af efter kort tid med 1.5 bar i tryk...... men køb en gt det er og kan blive en meget sjov bil...
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Det med at novitec ikke er godt forstår jeg ikke, jeg har da ingen problem, men du fik vel bare byttet din turbolader, der er jo garanti på.
Philipp

#8 Indlæg af Philipp »

Jeg har også kun hørt godt om novitec. Jeg har desværre ikke fået købt en GT endnu, da jeg først skal have den gamle bil solgt først.
Brugeravatar
søren
Junior Medlem

#9 Indlæg af søren »

Hvad er det for en bil du køre i nu da :?:
Besvar