Toppakning i kobber eller ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ttrb

Toppakning i kobber eller ?

#1 Indlæg af ttrb »

Hej er der nogen der kan hjælpe mig, jeg skal have lavet en toppakning i kobber. Er der nogen der kender nogen der kan lave den, og til hvad pris?

Spørgsmål 2: Kan det anbefales at lave en toppakning i kobber når jeg snakker ladetryk med 1,2 - 1,5 bar? Er der nogen der evt. har erfaringer med det?

Vil lige sige at der ikke kan drejes noget af stemplerne, og jeg mener ikke to toppakninger med en stålpakning imellem vil kunne holde, så en toppakning kun i kobber må være løsningen eller hvad?
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#2 Indlæg af Lars E »

:idea: Jeg kan nok ikke hjælpe dig ned andet at sige at min gode gamle BSA køre med kobber toppakning.
Der tager man bare en kobberplade, skære den ud og laver de hullere som skal bruges. Du må ikke spørge mig om tykkelser og legeringer.
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Kobber toppakning

#3 Indlæg af Danielsito »

Jeg vil bare understrege at du SKAL have planslebet BÅDE topstykke og motorblok, for at være sikker på at det holder.
...Daniel Slater :mrgreen:
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#4 Indlæg af Martin_pedersen »

mon ikke også at det ville være en god ide at få den udglødet også ??
så bliver den lidt blødere i det
/Martin
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Udglødning

#5 Indlæg af Danielsito »

Jo. Jeg ville helt klart også udgløde den, før montering.
...Daniel Slater :mrgreen:
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

jeg har prøvet at lave sånden en kobber pakning. efter udglødning skal man sprøjte noget specielt kobber spray på. det bruger de til dragster.
købte det af cheffen i autobremsen. kan vist ikke bare købes alle steder.

Men men det blev aldrig helt godt. brugte lidt vand osv. og havde toppen af og på 4 gange før det lykkedes bare at blive lidt tæt.

Kan ikke lige se hvorfor du ikke kan dreje af dine stempler,?? det blev vores løsning i den siste ende. Det med to pakninger og en aluplade i mellem ville jeg nok fortrække. det køre golf vr 6 med når de sætter turbo på. og det holder perfekt.

vil lige sige at det er ikke nemt at lave huller i sånden en kobber plade.
martin pedersen

#7 Indlæg af martin pedersen »

Jeg ville lave det i en cnc fræser, ellers det næsten umuligt..
Low_
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 29 jul 2003, 15:30

#8 Indlæg af Low_ »

martin pedersen skrev:Jeg ville lave det i en cnc fræser, ellers det næsten umuligt..


evt. på en tråd-gnister, den gør det måske lidt hurtigere. Men det er ikke alle steder der stå sådan en fætter 8)
Low_
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Svært at lave hul i en kobberplade???Spis jeres kiks!

Har man en ekstra blok så bor hullerne til boltene og skru pladen fast på blokken. Start en luftsliber med en lille fræser i og kom så bare igang. Den kan sgu laves på 2 timer, incl øl og pisse pauser.

Har man ikke en ekstra blok at gøre med skal man selvf først bruge en del tid på opmærkningen, med derefter er det altså ligetil at gå igang med.

At jeg ikke mener at kobberpakninger er til ret meget i en gadebil er en hel anden sag.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Holder med henrik.En standard pakning kan sagtens holde hvis du har styr på din blanding.Det er tændingsbanken der tager livet af din pakning.
Skyder den ikke pakning ud skal den jo ødelægge noget andet.Pakning er billigst. :D
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar