Håber der er én eller anden derude, der kan hjælpe mig;
Jeg har bygget turbo på en Ford Zetec-E motor. Jeg får jo brug for at kunne få øsen synet på et tidspunkt.
Da Ford byggede de første Focus WRC til rally, brugte de Zetec-E motoren. Denne havde vha. turbo ca. 300hk.
Kan man på nogen måde skaffe de originale specs. på denne motor ?
De må jo også have fået lavet en road-legal godkendelse for at kunne få den homologeret. Kan man skaffe denne noget sted ?
Kan disse papirer i det hele taget hjælpe mig med at få monsteret synet ?
Og så lige en tak til den danske stat:
Vi finder stor glæde i de regler i stiller op for os, der har valgt at tune og modificere vore biler.
Det er, takket være de letlæste dokumenter i stiller til rådighed, let for os at gennemskue hvad vi må og ikke må.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på de stakkels borgere i de øvrige EU-lande, der slet ikke har de samme muligheder for at bygge spændende og flotte biler som vi danskere.
/Nolan
Emissionsgodkendelse til Ford Zetec Turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
-
Thomas.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Re: Emissionsgodkendelse til Ford Zetec Turbo
Nolan skrev:Og så lige en tak til den danske stat:
Vi finder stor glæde i de regler i stiller op for os, der har valgt at tune og modificere vore biler.
Det er, takket være de letlæste dokumenter i stiller til rådighed, let for os at gennemskue hvad vi må og ikke må.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på de stakkels borgere i de øvrige EU-lande, der slet ikke har de samme muligheder for at bygge spændende og flotte biler som vi danskere.
tag den i DUMME SVIN
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Syn tro jeg godt du kan glemme alt om.......
Den WRC bil du snakker om, tror jeg ikke du kan bruge til noget... Jeg tvivler på den må indregistreres som gadebil i danmark.. Garanteret på grund af forurening, præcis som så mange andre sjove biler...
Jeg synede min mondeo med intercooler og næsten alle trykrør... ingen tvivl om der sku turbo på igen... Det kunne han intet gøre ved, og godkendte den....
Den WRC bil du snakker om, tror jeg ikke du kan bruge til noget... Jeg tvivler på den må indregistreres som gadebil i danmark.. Garanteret på grund af forurening, præcis som så mange andre sjove biler...
Jeg synede min mondeo med intercooler og næsten alle trykrør... ingen tvivl om der sku turbo på igen... Det kunne han intet gøre ved, og godkendte den....
Mvh
Claus
Claus
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Det er selvfølgelig rigtig nok.... Jeg ved ikke rigtig om de må undgå at betale erstatning... Tuning kunne måske sidestilles med at man kørte på ulovligt nedslidte dæk... Eller en reperatione man selv har lavet på bremser eller lign... Hvis bremserne skulle svigte efter man havde lavet dem forkert, så dækker forsikringen jo stadig.... Der kan måske være usikkert om de dækker pengene man har brugt på "udstyret", hvis man ikke har meddelt dem, at du har for højt beløb i ekstra udstyr....
Man burde ringe spørge forsikringen.....
Man burde ringe spørge forsikringen.....
Mvh
Claus
Claus