hvad er formålet med denne konstruktion??
kan jeg pille det fra, kanalen går hverken ind i topstykket eller forbi nogle sensore.
det burde jo varme indsugnings luften lidt op.....
Formål med kølevand i indsugnings mainfold??
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvilken vogn og med hvilken motor har du? vandet er som regl til vinterbrug for at varme manifoldet op så der ikke bliver is i indsugningen under koldstart... kølevandet bliver jo meget hurtigt over 0 punktet ved start. ved dog ikke med sikkerhed da du jo ikke skriver hvilken vogn du har.
Brap brap brap...


-
Getz
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Topstykket er jo allerede 'motor-varm' og dermed indsugningskanalerne.
Jeg tvivler på, at det vil give dig flere fordele end problemer at fjerne opvarmningen af manifolden.
Jeg har ikke set denne indretning på nyere biler med indsprøjtning, så det er jo nok en karb-model du har. Eller hvad ?
En kold vinterdag kommer du til at døje ad h...... til med at holde liv i motoren.
/Nolan
Jeg tvivler på, at det vil give dig flere fordele end problemer at fjerne opvarmningen af manifolden.
Jeg har ikke set denne indretning på nyere biler med indsprøjtning, så det er jo nok en karb-model du har. Eller hvad ?
En kold vinterdag kommer du til at døje ad h...... til med at holde liv i motoren.
/Nolan
-
Gæst
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
-
-Buggi-
- Medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Nolan skrev:Topstykket er jo allerede 'motor-varm' og dermed indsugningskanalerne.
Jeg tvivler på, at det vil give dig flere fordele end problemer at fjerne opvarmningen af manifolden.
Jeg har ikke set denne indretning på nyere biler med indsprøjtning, så det er jo nok en karb-model du har. Eller hvad ?
En kold vinterdag kommer du til at døje ad h...... til med at holde liv i motoren.
/Nolan
Min gamle bil en Rover 216si fra 98´ Havde også vand kanaler i ins. manifoldet, og det er multipoint insprøjtning.
Jeg ved ikke nærmere om formålet, men en af mine venner har en Rover 214si (samme motor bare 1,4 frem for 1,6)
Og der er der monteret sjældhuse, og anden motorstyring + 100 andre ting, og der er vandet i sagens natur fjernet fra indsugningen, og det kører uden problemmer!