Turbo kaburator søges..
Redaktør: Moderatorer
-
SpEEEdY
- Nyt Medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vest Sjælland
- Kontakt:
Turbo kaburator søges..
Er der ikke en der har en turbo kaburator liggende ??
Jeg skal have tryk på min "gamle" kadett
Volvo 242 Turbo eller Reanult 5 Turbo eller fra ligende bil.....
Jeg skal have tryk på min "gamle" kadett
Volvo 242 Turbo eller Reanult 5 Turbo eller fra ligende bil.....
- Boostjunkie
- Medlem
- Indlæg: 169
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
- Geografisk sted: Vorbasse
Re: Turbo kaburator søges..
Jeg et sæt 40mm dobb. karb ligge, der kan klare lade tryk. Der er alu indsugnings kasse, benzinpumpe, benzintryk regulator, slanger, manifold(Passer til mazda 626, men skal bare laves om)...
Pris 3000 kr...
Mit nr. er 21223941
Hilsen jakob
Mazda4life
Pris 3000 kr...
Mit nr. er 21223941
Hilsen jakob
Mazda4life
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
har renault 5 gt turbo karburator til salg med en kun et år gammel benzintryksregulator til... 1500 så er sagerne dine... har kørt med det på en 1,4 liters uno turbo, men har nu monteret hele sprøjtet...
interesseret så skriv dit nummer til mig på felisity511@hotmail.com
Senest rettet af Yugo Turbo 28 aug 2003, 07:33, rettet i alt 1 gang.
Brap brap brap...


-
mad_man
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 11:55
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
-
HenrikGM
Hvorfor vil du slås med en dum gammel voldskruet karburator når du kan gå fuld programmerbar EFI til samme pris, og endda billigere end nogle af ovenstående tilbud???
Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.
Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.
Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.
Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.
-
mad_man
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 11:55
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Hvorfor vil du slås med en dum gammel voldskruet karburator når du kan gå fuld programmerbar EFI til samme pris, og endda billigere end nogle af ovenstående tilbud???
Med karb. skal du have andre dyser,venturier osv inden det er dyset ind, og det kan du sku næppe selv gøre.
Med MS(se tråden andet steds) kan du justere hele lortet uden omkostninger og kan til en vis grad trimme det hele selv. Med karb aner du ikke en skid om hvad motoren foretager sig uden felt.
Ja ja jeg er sq da god klar over at det dur med fuld programmerbar EFI!
MEN kom ik her og bild moi ind at det er billigere! Det plejer jo at koste KASSEN
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
Att:....mad_man
hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????
jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....
Att:....Speedy
hvor stor er din motor? og hvad regner du med den skal yde når det er færdigbygget????
mvh Jens Hald
hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????
jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....
Att:....Speedy
hvor stor er din motor? og hvad regner du med den skal yde når det er færdigbygget????
mvh Jens Hald
-
mad_man
- Nyt Medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 11:55
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Hald79 skrev:Att:....mad_man
hvad mener du lige med " det plejer at KOSTE KASSEN"...... hvor meget tror det kommer til at koste da??????????
jeg har tilfældigvis bygget Megasquirt på min kadett GSI og det har sku ikke været dyrt...... og så virker det kanon.....
mvh Jens Hald
Ja jeg tør næsten ik tænke på det... men omkring 7000kr!?
Hva har du da skulle hoste op med!?? Og hvad har du så kunne hive ud af den!?? Jeg går ud fra at det er den "rigtige" motor med 16V!?
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
hvis jeg skal gøre det op i kroner.......
"nøgen" megasquirt..1900 kr
dyser ...(430 ml)......1000 kr
luft temp føler............200 kr
modstande da det er lav ohm´s dysser.....120 kr.
det resterende komponenter sidder allerede på kadetten org. og nej det er ikke en 16vér men en 1,8 8V og når jeg er færdig skulle den gerne ende på ca. 250 hk...... ved ca. 0,9 bar
det kræver jo selvfølgelig at men selv bygger en kasse til MSén samt ledningsnettet med det er sku heller ikke så svært hvis man blot gider at bruge lidt tid på det........
det skal dog lige siges at der er også er lavet en hel del om inde i motoren vedr. komp...... men det vedr, jo ikke installationsprisen af megasquirt...... vel.......
"nøgen" megasquirt..1900 kr
dyser ...(430 ml)......1000 kr
luft temp føler............200 kr
modstande da det er lav ohm´s dysser.....120 kr.
det resterende komponenter sidder allerede på kadetten org. og nej det er ikke en 16vér men en 1,8 8V og når jeg er færdig skulle den gerne ende på ca. 250 hk...... ved ca. 0,9 bar
det kræver jo selvfølgelig at men selv bygger en kasse til MSén samt ledningsnettet med det er sku heller ikke så svært hvis man blot gider at bruge lidt tid på det........
det skal dog lige siges at der er også er lavet en hel del om inde i motoren vedr. komp...... men det vedr, jo ikke installationsprisen af megasquirt...... vel.......
- Vedhæftede filer
-
- 6.jpg (139.35 KiB) Vist 2949 gange
-
HenrikGM
Og så er det jo interessant at se samme regnestykke for montering af en 22år gammel stromberg karburator fra en Volvo240 der har kørt +300kkm, monteret på en kadettmotor....
Eftersom Vovlo havde store problemer med at få den til at gå fornuftigt, og taget i betragtning at der ikke fåes anden dysning til pågældende karb end den er "passer" til en 2,1liters motor, så tror jeg dæleme det bliver noget underholdende at justere ind. Mildt sagt.
Find en EFI manifold der passer på din motor hos en hugger, støv en TPS op ved samme lejlighed, skaf 4 dyser og en lufttemp sensor, og klip en håndfuld stik af ledningsnettet på en skrotbil der passer til dyserne, og så mangler du bare et ledningsnet til dit EFI, som du kan lave på en weekend hvis det skal se goidt ud.
Så kan det endda være den kan gå igennem syn mht emissioner...!
Eftersom Vovlo havde store problemer med at få den til at gå fornuftigt, og taget i betragtning at der ikke fåes anden dysning til pågældende karb end den er "passer" til en 2,1liters motor, så tror jeg dæleme det bliver noget underholdende at justere ind. Mildt sagt.
Find en EFI manifold der passer på din motor hos en hugger, støv en TPS op ved samme lejlighed, skaf 4 dyser og en lufttemp sensor, og klip en håndfuld stik af ledningsnettet på en skrotbil der passer til dyserne, og så mangler du bare et ledningsnet til dit EFI, som du kan lave på en weekend hvis det skal se goidt ud.
Så kan det endda være den kan gå igennem syn mht emissioner...!
