Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
-
Kontakt:
#1
Indlæg
af Damborg »
Hej..
Når der står 3,0bar på en benzintrykregulator..
Er det så trykket Med eller Uden vacuum..??

-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
#2
Indlæg
af Nolan »
Så er det trykket uden vacuum. Altså med absolut manifold-tryk på 1 bar.
/Nolan
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
-
Kontakt:
#3
Indlæg
af Damborg »
Oki... Tak..
Så fejler den ikke noget...
3,2 bar uden vacum..
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
#4
Indlæg
af Nolan »
Det lyder ok.
Prøv lige at checke trykket, når der kommer vacuum på. Det er lidt tidligt at dømme den ok, bare fordi trykket uden vacuum er ok.
/Nolan
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
-
Kontakt:
#5
Indlæg
af Damborg »
Oki..
hvad vil trykket Ca skulle være med Vacuum..??
Bilen kører fint.. men står MEGET dårlig i tomgang..
Får ikke nok at leve af..
Men hvis jeg afmonterer vacumslangen og blænder den af... bliver den stabil og rolig..
Co% skruen er drejet HELT i bund..
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
#6
Indlæg
af Nolan »
Jamen, det er sgu så simpelt, at trykket altid skal være 3 bar i forhold til manifoldens tryk.
Har du et absolut tryk i manifolden på 0.8 bar (0.2 bar vaccum), skal benzintrykket være 2,8 bar.
Det er lettest at checke, ved at bruge sådan en vacuum-dims, de har på værkstederne.
Men bare du kan se, at benzintrykket bliver mindre når du giver den et slag på gassen, så er den sikkert ok....
/Nolan