Benzintryk Bosch

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

Benzintryk Bosch

#1 Indlæg af Damborg »

Hej..

Når der står 3,0bar på en benzintrykregulator..

Er det så trykket Med eller Uden vacuum..??
:shock:
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#2 Indlæg af Nolan »

Så er det trykket uden vacuum. Altså med absolut manifold-tryk på 1 bar.

/Nolan
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#3 Indlæg af Damborg »

Oki... Tak..

Så fejler den ikke noget...

3,2 bar uden vacum..
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Det lyder ok.

Prøv lige at checke trykket, når der kommer vacuum på. Det er lidt tidligt at dømme den ok, bare fordi trykket uden vacuum er ok.

;-)

/Nolan
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#5 Indlæg af Damborg »

Oki..

hvad vil trykket Ca skulle være med Vacuum..??

Bilen kører fint.. men står MEGET dårlig i tomgang..

Får ikke nok at leve af..

Men hvis jeg afmonterer vacumslangen og blænder den af... bliver den stabil og rolig..

Co% skruen er drejet HELT i bund..
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#6 Indlæg af Nolan »

Jamen, det er sgu så simpelt, at trykket altid skal være 3 bar i forhold til manifoldens tryk.

Har du et absolut tryk i manifolden på 0.8 bar (0.2 bar vaccum), skal benzintrykket være 2,8 bar.

Det er lettest at checke, ved at bruge sådan en vacuum-dims, de har på værkstederne.

Men bare du kan se, at benzintrykket bliver mindre når du giver den et slag på gassen, så er den sikkert ok....

/Nolan
Besvar