hej
er der nogen der ved hvordan man kan kende forskel på motorblokken til en 320,323,325 ? (når motoren ligger i og der sidder topstykke på???)
jeg har en "325" der yder 150 hk.!!!! topstykke, motorstyring, luftmænge måler, dyser er fra en 325. bortset fra den manglende ydelsen går den godt.
så hvis du har en ide til hvad der er galt.
bilen er imp. fra tyskland så jeg ved ikke meget om den.
bmw 325 e30.
Redaktør: Moderatorer
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
På motornummeret (venstreside under ved generator) skal der stå
M20 B25
Hvis ikke
Så et sted på blokken ved siden af en frostprop skal der være et støbemærke hvor der på 320i og 323i vil stå Ø80
På 325i og 327e vil der stå Ø84
Det er så størrelsen på boring...
Tikker den i motoren kan det være at knasten er slidt.. 1-2 mm kan den sagtens være slidt og det vil jo klart drosle den ned..
Hvis din Gaspjælds føler (underspjældhuset) er defekt kan den måske ikke se at du giver fuldgas og den vil ikke få nok at leve af og give en TØVENDE fornemmelse ved en 4000-5000omd..
Når den er fra tyskland går jeg ud fra at den har kat.. og lambdasonde... hvis sonden er defekt giver den jo fejlsignal og det vil også gøre vrøvl..
M20 B25
Hvis ikke
Så et sted på blokken ved siden af en frostprop skal der være et støbemærke hvor der på 320i og 323i vil stå Ø80
På 325i og 327e vil der stå Ø84
Det er så størrelsen på boring...
Tikker den i motoren kan det være at knasten er slidt.. 1-2 mm kan den sagtens være slidt og det vil jo klart drosle den ned..
Hvis din Gaspjælds føler (underspjældhuset) er defekt kan den måske ikke se at du giver fuldgas og den vil ikke få nok at leve af og give en TØVENDE fornemmelse ved en 4000-5000omd..
Når den er fra tyskland går jeg ud fra at den har kat.. og lambdasonde... hvis sonden er defekt giver den jo fejlsignal og det vil også gøre vrøvl..