Kedeligt Tilfælde..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Damborg.

Kedeligt Tilfælde..

#1 Indlæg af Damborg. »

Efter en uge med turbo på min BMW 2,7 eta med 8,3:1

Flækker min kølerslange(pga blæserpropellen har savet den over)

Det resultere så i vand ud over det hele og bilen bliver varm... men efter en ny kølerslange kører bilen af lort..

Så laver jeg en kompressionstest... og ingen tryk på cylinder 4.. (11bar på de 5 og 3,5bar på cyl 4)

Nå toppen af og lurer... og der er INTET at se... andet end at toppen på stemplet er lidt hvidt og toppakningen ligner at en skrugetrækker har været mast i gennem den....

Ny pakning og samle igen.

Bilen starter og kan ikke stå i tomgang... og bilen hugger helt vildt når man kører....

Kompressionstest igen... og STADIG ingen komp på cylinder 4....
Nu laver jeg så en lækagemåling på den cylinder... og den sender ALT trykket rundt om stempelringene og ud af krumtaphusudluftningen...

Kender i noget til det... nu piller jeg toppen af igen og trækker stemplet op...
hansen

Re: Kedeligt Tilfælde..

#2 Indlæg af hansen »

hvis den har været varm, så er der nok ikk andet for, at den skal
ha en tur hos cyl-manden, og så et sæt nye ringe:-/
hansen

Re: Kedeligt Tilfælde..

#3 Indlæg af hansen »

og så få din top rettet og trykprøvet.
Damborg.

Re: Kedeligt Tilfælde..

#4 Indlæg af Damborg. »

Hvad skulle cylindermanden kunne gøre med blokken...?
hansen

Re: Kedeligt Tilfælde..

#5 Indlæg af hansen »

det er nok en god ide at den bilver boret/slibet en gang, hvis den skal ha nye ringe.
Havneren

Re: Kedeligt Tilfælde..

#6 Indlæg af Havneren »

Hvis det ikke rigtig er noget at se på blokken, eller meget lidt... (Det kunne jo ske). Så ville det være nemt lige at bruge en flexhoner til en boremaskine... Det er da nemt i hvertfald og giver faktisk et ok resultat!

v/h christian
Damborg.

Re: Kedeligt Tilfælde..

#7 Indlæg af Damborg. »

nu er det sådan at jeg byggede motoren for omkring et lille halvt år siden... og der blev kørt med en honer nye lejer ringe oliepumpe rettet topstykke og Drejet ventiler og slebet sæder...Så lavede jeg returløb i blokken til turbo olien... og udmålte komp.forholdet med væske.. for at være sikker på at jeg hold motorens komp under 9:1 så den kunne holde til en 0,5-0,8 i tryk uden at brokke sig..

Men det der undrer mig er sgu at den bare stopper med at lave kompression.. og jeg har kørt i bilen uden problemer før den fik turboen på.. her da jeg skiftede toppakningen var der intet at se på cylinderen... så om den har fået trykket ringgangen på stemplet så den holder på ringen eller lign.. men jeg skiller den totalt i morgen så skriver jeg tilbage hvad der er at se..
http://www.bmwe30.dk/billedhistorier/damborg/motor1.jpg
http://www.bmwe30.dk/billedhistorier/da ... rboop1.jpg
http://www.bmwe30.dk/billedhistorier/da ... c-783f.jpg
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: Kedeligt Tilfælde..

#8 Indlæg af LasseW »

Det lyder mærkeligt, selv om ringene er meget slidt så skulle der da gerne være bare lidt kompressione på cylinderen, er du sikker på at det ryger forbi stemplet ?
En varm top, kunne godt revne imellem ventilerne.
Dit stempel kunne være revnet af tændingsbanken, men stadig burde der være lidt komp.

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
turbo-rallye
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Kedeligt Tilfælde..

#9 Indlæg af turbo-rallye »

du kan risikerre at stemplet er brændt væk mellem ringene
Damborg.

Re: Kedeligt Tilfælde..

#10 Indlæg af Damborg. »

Fejlen er fundet.. det må være en gammel skade der så har udviklet sig...

Stemplet er FLÆKKET...

Heldivis har cylinderen ikke taget skade.. og ringene er fuldstendige intakte..

Så jeg må nok bestille en ny prop..

http://www.bmwe30.dk/billedhistorier/da ... empel4.jpg

http://www.bmwe30.dk/billedhistorier/da ... empel5.jpg
Besvar