Tændingbanken på Escort RS Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Michael Green

Tændingbanken på Escort RS Turbo

#1 Indlæg af Michael Green »

Er der nogen der kan hjælpe mig med et problem.
Min kammerat har en RS turbo som tændingsbanker under acceleration, Tændingen er just. til 12gr. før top som den skal,og den kører med standart ladetryk.

Håber i kan hjælpe mig:-|
Michael Green

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#2 Indlæg af Michael Green »

Den banker stadig:-| :-|
Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig:´-(
carsten rs turbo

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#3 Indlæg af carsten rs turbo »

er du sikker på at den får benzin nok
Michael Green

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#4 Indlæg af Michael Green »

jep.. en får 5,5% i co. Så det skulle være nok
cl

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#5 Indlæg af cl »

Hvad med tryk slangen op til boxen hvis den ikke får tryk kan den ikke reguler tændingen. jeg ville dreje tændingen til den stopper ellers holder den motor ikke længe.
carsten rs turbo

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#6 Indlæg af carsten rs turbo »

5.5 i co er det i tomgang eller ved kørsel
Michael Green

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#7 Indlæg af Michael Green »

Det er kun målt ved tomgang.
og til cl.
Der er tryk på slangen.
carsten rs turbo

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#8 Indlæg af carsten rs turbo »

coen i tomgang har ikke noget at gøre med den co den har under belastning, men hvis den er helt standart. Kan det jo være benzin pumpen der ikke giver tryk nok mere eller at benzin filteret er stoppet
Michael Green

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#9 Indlæg af Michael Green »

Jeg tror at den for benzin nok, for den oser sort.
Forresten, så slår omdr. begrænseren til ved ca.5000 omdr. efter omdr.tælleren
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

Re: Tændingbanken på Escort RS Turbo

#10 Indlæg af CABRST »

Hej

Tændingen er den justeret med eller u. vacum ( den skal justeres u. vacum)

prøv at justere tændingen efter udstødningstemp. (luften skal vøre kold ca. o,5 m fra afgang, sådan har jeg justeret min) Co = 1,0 (tomgang)

Prøv også membranfordelerdåsen (sider under luftfilterkassen)

Det kan også være ECU'en

Ellers kontakt KB teknik (21430483)

Lasse
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Besvar