Oliekøling af stempler eller stængkøling?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Bambusraketen!

Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#1 Indlæg af Bambusraketen! »

Jeg har lige taget et par billeder?

På det ene billeder er der vist: et hul gennem pejlstangen som får olie til at sprøjte op under stemplet!

På den andet billedet er der vist: en dyse eller noget som sidder på blokken, peger op under stemplet?

Hved er hvad?

Jeg fatter ikke en meter af at sætte billeder ind på dette forum, så hvis i vil se billederne af det må i jo lige skrive at i vil se dem så kan jeg sende dem til jer?

Mvh Jim
Lasse

Re: Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#2 Indlæg af Lasse »

Det er ikke så slemt. Du kan 3 ting

1. Indsætte billede - Billedet skal ligge på nettet et sted.
2. Indsætte link - Bliver til et link man kan klikke på.
3. Gennemse - Du vedhæfter en fil til dit indlæg fra din egen computer

Hvis du har et billede på din computer skal du bruge GENNEMSE

http://www.powerpage.dk/Image2.jpg
Bambusraketen!

Re: Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#3 Indlæg af Bambusraketen! »

http://
Gert

Re: Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#4 Indlæg af Gert »

Den dyse der sidder i blokken er til stænk-smøring og køling af stemplerne.
Hvad for en blok er det?
Mvh. Gert
Bambusraketen!

Re: Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#5 Indlæg af Bambusraketen! »

Att: gert

Der sidder også nogen i pejlstængerne som sprøjter olie op under stemplerne?

Det er en Toyota Celica 2,0 GT fra 95 type:ST202 Motor Type: 3S-GE

Mvh Jim
Gert

Re: Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#6 Indlæg af Gert »

Det er til at køle/smøre dine stempler med. Det er jo en højtydene motor. VW har det på deres gamle 1,6 turbo-diesel, men ikke på den alm 1,6 diesel. Det er derfor at de ikke har så godt af en eftermonteret turbo.
Mvh. Gert
Bambusraketen!

Re: Oliekøling af stempler eller stængkøling?

#7 Indlæg af Bambusraketen! »

Att: Gert!

Kan du ikke lige udybe det lidt mere hva er det der ikke er gost at efter montere turboer på, er det min motor eller ww´s motor?

Mvh Jim
Besvar