Mazda 626 turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Boostjunkie
Mazda 626 turbo
Jeg skal til at lave en turbo-motor til et street recing projekt, så ville jeg lige høre om man kan bruge strækboltene to gang, da jeg skal ha mit turbo-topstykke over på en anden blok???
-
dga
Re: Mazda 626 turbo
nej det kan du ikke, hvis du genbruger dem kan du risikere at de sprænger
-
Thomas
Re: Mazda 626 turbo
Hej! Jeg er selv ejer af en Mazda, og er mekaniker ved volvo.
Det er meget forskelligt hvad regler der er for strækbolte til topstykker.
Jeg har genbrugt mine mazdabolte 3-4 gange uden problemer, den ene gang til en trykladet motor.
Man siger generelt at er de ikke trukket tynde (mindre diameter på midten end resten af bolten) og er der ikke tæringer i dem, ja så kan man godt genbruge dem.
Så jeg siger: er de "pæne" ikke trukket tynde, og ingen tæringer. Så brug dem igen.
Ps. en anden ting er at de ikke kan fåes uoriginalt, Mazda tager til min bil 117kr/stk. Der er 10 1170kr.
Mvh. Thomas
Det er meget forskelligt hvad regler der er for strækbolte til topstykker.
Jeg har genbrugt mine mazdabolte 3-4 gange uden problemer, den ene gang til en trykladet motor.
Man siger generelt at er de ikke trukket tynde (mindre diameter på midten end resten af bolten) og er der ikke tæringer i dem, ja så kan man godt genbruge dem.
Så jeg siger: er de "pæne" ikke trukket tynde, og ingen tæringer. Så brug dem igen.
Ps. en anden ting er at de ikke kan fåes uoriginalt, Mazda tager til min bil 117kr/stk. Der er 10 1170kr.
Mvh. Thomas
-
Per Mai
- Junior Medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Mazda 626 turbo
Hej junkie..
Hvis der er plads til møtrikker i topstykket, så brug støtter. Få lavet nogle i stål på et maskinværksted der bruger hele gevindlængden i blokken. Møtrikkerne skal være så høje som muligt. Tilspænding er lidt af et forsøg, men prøv med 140Nm. Spænder du for meget trækker du materialet i blokken omkring støtterne op. Dette er en del af fremgangsmåden når man bygger en motor til ekstremt tryk.
Men vil du bruge strækbolte, så brug nye.
/Per
www.scantune.dk
Hvis der er plads til møtrikker i topstykket, så brug støtter. Få lavet nogle i stål på et maskinværksted der bruger hele gevindlængden i blokken. Møtrikkerne skal være så høje som muligt. Tilspænding er lidt af et forsøg, men prøv med 140Nm. Spænder du for meget trækker du materialet i blokken omkring støtterne op. Dette er en del af fremgangsmåden når man bygger en motor til ekstremt tryk.
Men vil du bruge strækbolte, så brug nye.
/Per
www.scantune.dk
Per,
www.scantune.dk
www.scantune.dk
-
FTP
Re: Mazda 626 turbo
Boostjunkie var det ikke dig der var til træf i skive i sommers
med GC coupe med dieselmotor i ? Vi var der i en GD coupe med turbo.
med GC coupe med dieselmotor i ? Vi var der i en GD coupe med turbo.
-
Boostjunkie
Re: Mazda 626 turbo
Jep, dieselmotoren er stået af, nu har jeg benzin i igen!!
Jeg er ved at lave en turbomotor med dobb. karb. til en GC 626 lx sedan, har du fået nogle flere HK ud af din siden træffet???
Jeg er ved at lave en turbomotor med dobb. karb. til en GC 626 lx sedan, har du fået nogle flere HK ud af din siden træffet???
-
FTP
Re: Mazda 626 turbo
Naaaaeeee 215hk er helt fint med 0,6 bar,og standart kompression.
Kobling kan heller ikke holde:-D
Kobling kan heller ikke holde:-D