Mazda 626 2.0i GT 1989

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
JJ

Mazda 626 2.0i GT 1989

#1 Indlæg af JJ »

Er den noget ved eller hvad? Er det den med 148hk std.? Eller er det sådan en bil man ikke skal røre med en ildtang. Kom med jeres bud.
JJ

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#2 Indlæg af JJ »

Nåja, forresten. Nogen der kender et sted hvor man kan læse lidt info om bilen, og se nogle fede billeder eller et eller andet. Jeg har set, der er en herinde der har eftermonteret turbo på sin. Gad godt lige vide hvordan det er gået.
KK-Racing

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#3 Indlæg af KK-Racing »

Hej JJ.
Hvis det er min Mazsa. du tænker på, kan jeg hermed fortælle at det går
fint, har kenskab til en mere, der har monteret det på en årg. 89, men
der var problemer med EGR system og andet øko fis, han har eftermont.
indsprøjtningsanlæg fra årg.88, tilsvarende min. så nu går den også fint.
Den trækker godt, men jeg havde problemer med kobl. som jeg har fået fine
eksempler på, hvordan man løser promlemet. her på power page.
Som jeg gerne vil sige TAK! for.
:-P
JJ

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#4 Indlæg af JJ »

Ok, tak for indlægget. Men mit spørgsmål lyder egentlig mere ala: Er den noget ved i standard trim? Jeg mener med 148 hk std. skulle den vel nok kunne flytte sig lidt. Men det kan jo være den har nogle uheldige skavanker som måske gør at den ikke er så atraktiv.

Sagen er nemlig den at jeg har fundet en '89 med 290k km på røven til 4900,-, hos en autohandler. Jeg ved ikke om det kan betale sig at investere i sådan en.

PS. Hvor meget yder den egentlig med den turbo på?
cb

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#5 Indlæg af cb »

Det er en god bil der har mange muligheder.
Min lille bror har en GT med den motor som også har gået nogle kilometer ig den trækker fint. Om det er nok med de 148 er vel en smags sag men den her hurtig på toppen så det er kun et sprøgsmål om hvor hurtig at den skal komme der op.
KK-Racing

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#6 Indlæg af KK-Racing »

Hej JJ

Hvis den ikke er smask rådden. som den egentligt ikke har tendens til.
men pas på de foreste vange spidser og tornene, de kan godt værer
rustne/rådne.
Det mekaniske er der ingen problem med.
De 148hk vil gerne have lidt benno, så det skal jo også med i overvejelserne.

Ps. jeg har ikke været på rullefelt endnu. pga. koblingen.
men et kvalificeret gæt omkring ca. 200hk.
FE3T

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#7 Indlæg af FE3T »

Du trenger i vertfall ikke bekymre deg over holdbarheten.
Jeg har 2 88 modeller, en sedan med 385000 km og en coupe med 235000km.
begge er i tipp topp stand.
Til Coupe`en har jeg endel utstyr liggende ;o)
http://home.online.no/~arban/Pics/Shortblock.jpg

http://home.online.no/~arban/Pics/Headersturbo.jpg

Jeg har i lengre tid arbeidet med å skaffe fram all nødvendig dokumentasjon for å
bilen lovlig etter installasjon.
og har endelig lykkes. nå gjelder det bare å få alt på plass.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Mazda 626 2.0i GT 1989

#8 Indlæg af HenrikGM »

FE3T: hvor har du fået den manifol fra den ser temlig nize ud:-)) :-))
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar