Side 1 af 1
Kobling Mazda
: 14 nov 2002, 20:20
af KK-Racing
Hej Alle.
Er der nogle der har en billig løsning til et koblingsproblem.
på Mazda 626GT 2,0I 16V eftermont. turbo og intercooler.
Der er mont. ny kobling, men den kan ikke overføre hk.:´-(
Re: Kobling Mazda
: 14 nov 2002, 20:37
af Lerup
Én mulighed er at få Autobremsen til at "optimere" en standardkobling, men det er en lappeløsning og virkede ikke i mit tilfælde ikké, på trods af at det bare var en sugemotor med skrappe knaster og prog.styrebox. Mener at jeg gav i omegnen af 3000kr for den.
En løsning der holder og virker er dyr, sådan er det bare. Jeg kan muligvis skaffe dig en løsning fra Clutchnet i USA hvis det har interesse. Se deres løsninger på
http://www.clutchnet.com/make/mazda.html#626Mvh Lars
Re: Kobling Mazda
: 14 nov 2002, 22:12
af Lasse
Autobremsen skal kunne lave en bedre kobling end den du har, de kan monterer kraftigere fjedre i trykfoden.
Du kan også prøve med en større kobling evt. fra en 2,? eller en diesel i modelrækken, men det kræver også svinghjulet.
mvh Lasse
Re: Kobling Mazda
: 15 nov 2002, 10:14
af Jacob s
Jeg vil give Lasse ret. Hvis det er GD(88-92) modellen af 626 så findes coupeen med 2.2 turbomotor, og du burde kunne finde en kobling i udlandet. Den burde kunne holde - ellers findes der jo også 2.5 v6 udgaven som du også kan nappe svinghjul og kobling fra.
Re: Kobling Mazda
: 17 nov 2002, 11:02
af cb
Du kan prøve at skrive til ham her.
http://www.sitecenter.dk/sjctoyotaDet kan være at han kan lave en strammer trykplade til dig. Eller til passe en anden kobling.
Re: Kobling Mazda
: 21 nov 2002, 21:12
af FE3T
Gå til din lokale Ford forhandler og spør etter en kobling fra 89-91 Ford probe GT
Den har samme motor og gearbox som Mazda MX6 GT (2,2 Turbo)263 nm ved 4500 rpm.
Bare husk å spørre om den kan leveres tilbake hvis den ikke skulle passe.
Jeg skulle også gjerne vite litt mere om din bil siden jeg er i ferd med å montere
turbo på en 88 626 Coupe selv.
Senf meg gjerne en mail og skriv noen linjer om din bil.