Kobling Mazda

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
KK-Racing

Kobling Mazda

#1 Indlæg af KK-Racing »

Hej Alle.

Er der nogle der har en billig løsning til et koblingsproblem.
på Mazda 626GT 2,0I 16V eftermont. turbo og intercooler.
Der er mont. ny kobling, men den kan ikke overføre hk.:´-(
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Kobling Mazda

#2 Indlæg af Lerup »

Én mulighed er at få Autobremsen til at "optimere" en standardkobling, men det er en lappeløsning og virkede ikke i mit tilfælde ikké, på trods af at det bare var en sugemotor med skrappe knaster og prog.styrebox. Mener at jeg gav i omegnen af 3000kr for den.

En løsning der holder og virker er dyr, sådan er det bare. Jeg kan muligvis skaffe dig en løsning fra Clutchnet i USA hvis det har interesse. Se deres løsninger på http://www.clutchnet.com/make/mazda.html#626

Mvh Lars
Lasse

Re: Kobling Mazda

#3 Indlæg af Lasse »

Autobremsen skal kunne lave en bedre kobling end den du har, de kan monterer kraftigere fjedre i trykfoden.

Du kan også prøve med en større kobling evt. fra en 2,? eller en diesel i modelrækken, men det kræver også svinghjulet.

mvh Lasse
Jacob s

Re: Kobling Mazda

#4 Indlæg af Jacob s »

Jeg vil give Lasse ret. Hvis det er GD(88-92) modellen af 626 så findes coupeen med 2.2 turbomotor, og du burde kunne finde en kobling i udlandet. Den burde kunne holde - ellers findes der jo også 2.5 v6 udgaven som du også kan nappe svinghjul og kobling fra.
cb

Re: Kobling Mazda

#5 Indlæg af cb »

Du kan prøve at skrive til ham her.
http://www.sitecenter.dk/sjctoyota
Det kan være at han kan lave en strammer trykplade til dig. Eller til passe en anden kobling.
FE3T

Re: Kobling Mazda

#6 Indlæg af FE3T »

Gå til din lokale Ford forhandler og spør etter en kobling fra 89-91 Ford probe GT
Den har samme motor og gearbox som Mazda MX6 GT (2,2 Turbo)263 nm ved 4500 rpm.
Bare husk å spørre om den kan leveres tilbake hvis den ikke skulle passe.

Jeg skulle også gjerne vite litt mere om din bil siden jeg er i ferd med å montere
turbo på en 88 626 Coupe selv.
Senf meg gjerne en mail og skriv noen linjer om din bil.
Besvar