bmw324 d-td...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

bmw324 d-td...

#1 Indlæg af jensen »

første spørgsmål lyder
hvor maange heste haar en 324 d??
og hvor mange har en 324 td??

og så kommer det næste hvad kan man få ud af en td´er hvis den stadigvæk skal kunne holde ved de har en svaghed ved topskykket det vil gerne revne...

men så var det jeg tænbkte hvormeget man kunne få ud af en ren d hvis man nu brugte kompressor istedet for turbo..

eller om der en nogle har har andre eerfaringer eller ider til tunong af disse to motore gerne fordele og ulemper ved det ene eller det andet..

håber at få nogle gode råd

hilsen jensen
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: bmw324 d-td...

#2 Indlæg af Carsten »

Hej

Jeg har lidt data til dig.

324 d = 85hk/4600rpm - 152nm/2500rpm

324 td = 115hk/4800rpm - 220nm/2400rpm

P.S. begge årgang ´90

Mvh.Carsten
jensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: bmw324 d-td...

#3 Indlæg af jensen »

hov slal lige sige at det er de gamle e30 modeller jeg snakker om ..
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: bmw324 d-td...

#4 Indlæg af Carsten »

Hej igen

Det er også data for E30 modeller jeg har skrevet.

Mvh.Carsten
bent

Re: bmw324 d-td...

#5 Indlæg af bent »

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget jeg ikke ved så meget om men syntes jeg kan huske om en der har fortalt at en 324 td havde noget i retningen af 150hk men måske det bare var pral men det var en e30 fra 86-88..

men kan du ikke selv se i indstruktions bogen hvor mange hk den har eller er det måske en benzin bil du har hvor du bare ønsker en diesel istedet??
sådan en lyder nu også godt stort udstødning og lidt godt med ladetryk så lydeer sådan en bmw jo næsten som dem gamle patrol jeg havde fed lyd...
især mellem gera skift:-P :-P :-P

savner min patrol:´-( :´-(

hilsen bent
jensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: bmw324 d-td...

#6 Indlæg af jensen »

ok tak carsten må inrdømme jeg havde troet de havde mere havde lige som bent hørt at de havde mere end min 320 som jo har 129 men så må dem dar påstår deres 324 har næsteen 150 hk jo skruet dem en del op i lade tryk eller gjort andre ting
og er der så nogle der ved hvad der skal laves ved den for at maan har en stærk om rimelig holdbar mortor.

har et par gange mødt en td´er og må sige den gik sq godt min gamle 320´er kan ikke helt hænge på

hilsen jensen..
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: bmw324 d-td...

#7 Indlæg af Carsten »

Hej

Jeg er ikke nogen ekspert, jeg kan bare se dataén i et program jeg har, hvor der er data på stort set alle bil fra ´90 til ´98

Programmet hedder "JOBA Elektronisk Informationssystem"

Mvh.Carsten
jensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: bmw324 d-td...

#8 Indlæg af jensen »

hej carsten

du har sq helt ret har lige selv fundet en data liste
og det er godt nok det du siger

324 d =86 kh
324 td= 115 hk

så er det da på plads men så er det jo overhovedet ingen problem i at jeg vil ligge den i en 320 ér

men så er problemet bare hvordan man for noget saft og kraft ud af den ene eller den anden.. om det skal være d eller td..
er nok mest stemt for en td men vil lige høre hvad andre har at sige..
så som om det er bedre med kompressor på en standart d eller hvor dan og hvor ledes??
kan man bore den op eller hvordan og hvor ledes mangler gode råd og tips

håber at høre fra nogle hilsen jensen
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: bmw324 d-td...

#9 Indlæg af Jan »

www.bmwe30.dk kan du finde data på de motorer der ligger i E30 modellerne. Er feltet tomt må du meget gerne suplere med oplysninger.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Besvar