Side 1 af 1
hvad er der galt
: 03 okt 2002, 21:31
af mickey
okay.. jeg har en ford 2,0 dohc. som lige nu køre af hhh til. jeg har mener at den for for lidt bezin (lugter mager) den køre ved halv speeder, og ved hel brøler den bare, der sker ikke mere. Hvad kan der være galt?? Og er det rigtig at hvis man tager stel af batterriet, så nulstiller man computeren. (lamda finder nye vædier) er det rigtig??? skal lige siges der er lige kommet en ny lamda på..
Re: hvad er der galt
: 04 okt 2002, 06:17
af Mads B 405 2.0
Hmm.... hvordan lugter mager ?
Re: hvad er der galt
: 04 okt 2002, 20:41
af chr.lunde
gå ud se om den lille slange der går fra insugningsmanifold og over til
map-sensoren er intakt
der skal kun et lille hul til og den køre ad h til
håber det hjælper dig
det ville være lidt nemerre hvis man lige kunne køre en tur i den
Re: hvad er der galt
: 04 okt 2002, 21:21
af Per Mai
Når du skriver at den bare brøler ved fuldgas, tror jeg ikke at det er utætheder i indsugningssystemet.
Det kan være:
1 Knastakseltiming, har toppen været afmonteret for nylig?
2 Oktanvælgerstik.
3 Nødprogram m. låst tænding fx. 20gr.
4 Sammenbrændt katalysator.
Re: hvad er der galt
: 06 okt 2002, 20:27
af Per
Hej
Jeg mener at der var oktanvælgerstik på nogle modeller, men hvis der ikke er på din kan de jo ikke være det. Hvis nødprogrammet aktiveres låses tændingen på en bestemt værdi. Prøv som du selv foreslår, at demontere polsko (begge) og lade en dør stå åben I ca. 10 min (loftlys). Det vil reboote ECU’en.
Har du adgang til et digitalt voltmeter, så mål spændingen på lambdasonden på udstødningen medens du kører. Lad bilen stå med ca. 1500 omdr og mål på alle ledningerne fra sonden. Når du finder en værdi der svinger omkring 500mV (eller fast på en værdi mellem 0 og 1000mV hvis der er en fejl) - har du fundet den rigtige ledning. Kør nu en tur og giv fuld gas, spændingen skal ligge mellem 800 og 950mV. Hvis ikke så skriv.
Mvh. Per Mai
www.racetec.dk