hvad er der galt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mickey
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

hvad er der galt

#1 Indlæg af mickey »

okay.. jeg har en ford 2,0 dohc. som lige nu køre af hhh til. jeg har mener at den for for lidt bezin (lugter mager) den køre ved halv speeder, og ved hel brøler den bare, der sker ikke mere. Hvad kan der være galt?? Og er det rigtig at hvis man tager stel af batterriet, så nulstiller man computeren. (lamda finder nye vædier) er det rigtig??? skal lige siges der er lige kommet en ny lamda på..
Mads B 405 2.0

Re: hvad er der galt

#2 Indlæg af Mads B 405 2.0 »

Hmm.... hvordan lugter mager ?
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

Re: hvad er der galt

#3 Indlæg af chr.lunde »

gå ud se om den lille slange der går fra insugningsmanifold og over til
map-sensoren er intakt
der skal kun et lille hul til og den køre ad h til
håber det hjælper dig
det ville være lidt nemerre hvis man lige kunne køre en tur i den
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Per Mai
Junior Medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: hvad er der galt

#4 Indlæg af Per Mai »

Når du skriver at den bare brøler ved fuldgas, tror jeg ikke at det er utætheder i indsugningssystemet.
Det kan være:
1 Knastakseltiming, har toppen været afmonteret for nylig?
2 Oktanvælgerstik.
3 Nødprogram m. låst tænding fx. 20gr.
4 Sammenbrændt katalysator.
Per

Re: hvad er der galt

#5 Indlæg af Per »

Hej
Jeg mener at der var oktanvælgerstik på nogle modeller, men hvis der ikke er på din kan de jo ikke være det. Hvis nødprogrammet aktiveres låses tændingen på en bestemt værdi. Prøv som du selv foreslår, at demontere polsko (begge) og lade en dør stå åben I ca. 10 min (loftlys). Det vil reboote ECU’en.
Har du adgang til et digitalt voltmeter, så mål spændingen på lambdasonden på udstødningen medens du kører. Lad bilen stå med ca. 1500 omdr og mål på alle ledningerne fra sonden. Når du finder en værdi der svinger omkring 500mV (eller fast på en værdi mellem 0 og 1000mV hvis der er en fejl) - har du fundet den rigtige ledning. Kør nu en tur og giv fuld gas, spændingen skal ligge mellem 800 og 950mV. Hvis ikke så skriv.
Mvh. Per Mai
www.racetec.dk
Besvar