Jeg har lidt planer om at købe en gammel Polo van 1.4D meen når man nu har 250hk i racervognen så er sådan en diesel spand jo lidt langsom så kan man ikke lige montere en turbo?
Jeg mener at have en mindre turbo liggende fra en Class Jaguar finsnitter(en slags mejetærsker for dem der ikke kender den)
Jeg ved bare ikke så meget om turbo til diesel biler. så hvad skal der laves ud over en manifold? den skal vel have mere diesel, hvad med stemplerne kan de holde? hvor meget tryk holder den til?
Hej. Vil du sætte en turbo fra en Claas Jaguar på en polo 1,4??????? Claas'en har jo Mercedes motor med et sted mellem 250-400 hk alt model. Tror du ikke at den turbo er lidt for stor til en 1,4?????????? Hvis du skal noget, så køb en Golf 2 TD. Den kan du skrue op i både mængde og ladetryk til ca. 90-100 hk. Mhv Gert.......
Den lille polo motor er nok ikke det bedste at begynde at tune på, den er ikke så holdbar, kender et par stykke som har haft en sådanne og de holdt ski ikke.
jeg vil også anbefale en golf II gtd, jeg havde en med 1,9 motor, jeg satte intercooler på og hævede den o,1 bar, det gav 102 hk og 216nm ganske pænt for en diesel, jeg ved ikke om det samme er muligt med en pole???? nok en hurtig død for bilen.
gad vide om 1,9 td fra golf III kan ligge i en polo??
Hej. Det kommer nok til at knibe lidt. I Polo'erne ligger motorerne forover, hvorimod de ligger bagover i en Golf. Det gælder motorer fra 1,6 og opefter. Den bedste løsning er nok en Golf 2'er TD. Mhv. Gert.