Turbo valg
Redaktør: Moderatorer
-
Allan.H.
Turbo valg
Jeg er ved at have det hele på plads med mit monza projekt men nu er det jeg mangler nogle gode råd om mit turbo valg.
Det er en 3,0 motor turboerne skal bruges på men jeg vil jo gerne have at de tager ved helt fra bunden så kan jeg evt tage to forskellige turboer og få det til at virke eller skal de helst være ens.
Og hvilke turboer skal jeg vælge altså T3, T4, eller noget helt andet??
Der skulle gerne være ladetryk nok til ca 600hk (engang når jeg får råd til smedede stempler)
Håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg ikke kender ret meget til de forskellige turboer.
mvh Allan.H.
Det er en 3,0 motor turboerne skal bruges på men jeg vil jo gerne have at de tager ved helt fra bunden så kan jeg evt tage to forskellige turboer og få det til at virke eller skal de helst være ens.
Og hvilke turboer skal jeg vælge altså T3, T4, eller noget helt andet??
Der skulle gerne være ladetryk nok til ca 600hk (engang når jeg får råd til smedede stempler)
Håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg ikke kender ret meget til de forskellige turboer.
mvh Allan.H.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Jan
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Turbo valg
Køb 2 stk T03/T04, den koster 6895 excl moms for 1 stk. Og kan klare maks 325 hk. de kan fåes ved scanturbo.
Mvh jan
Mvh jan
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
BMW E39 540i
-
Allan.H.
Re: Turbo valg
Att:Jens
Fin side takker
På den side har jeg så fundet ud af at jeg skal op og lade med 34 psi hvad svarer det til i bar??
Turboerne skal være Garrett T3 med compressor trim 60 og turbine a/r 1.06 efter den tabel og så skulle jeg kunne få ca 604hk (engang)
Men hvad med de to forskellige størrelser turbo kan det ikke lade sig gøre??
mvh Allan.H.
Fin side takker
På den side har jeg så fundet ud af at jeg skal op og lade med 34 psi hvad svarer det til i bar??
Turboerne skal være Garrett T3 med compressor trim 60 og turbine a/r 1.06 efter den tabel og så skulle jeg kunne få ca 604hk (engang)
Men hvad med de to forskellige størrelser turbo kan det ikke lade sig gøre??
mvh Allan.H.
-
Big-Daddy
Re: Turbo valg
Jo tak du vil lade med 34 psi !!!!
den motor gad jeg gerne se da !!!! eller er du ikke klar over at det er 2.34 bar du er ude efter der !!!
Big-Daddy
den motor gad jeg gerne se da !!!! eller er du ikke klar over at det er 2.34 bar du er ude efter der !!!
Big-Daddy
-
Allan.H.
Re: Turbo valg
Det lyder da ikke så slemt;-)
Den skal "kun" lade med ca 0,5/1,0 bar fra starten og senere skal der så bygges videre men som de fleste siger vil man altid have mere og så er der jo plads til det.
mvh Allan.H.
Den skal "kun" lade med ca 0,5/1,0 bar fra starten og senere skal der så bygges videre men som de fleste siger vil man altid have mere og så er der jo plads til det.
mvh Allan.H.
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: Turbo valg
Du skal vælge samme turboladere. Monterer du en lille og en stor vil den lille hurtigt dø pga. for høje omdrejninger.
mvh Lasse
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Turbo valg
Hvis du øger volumen til 3600 og omdrejninger til 7000 behøver du "kun" 22 psi men de anbefalede turboer er 2 stk svarende til en buick gn. Den billigste måde at få 600 hk er en chevy smallblock med gas og det kan faktisk synes hvis motorblokken er fra 70 erne hvor de havde 180-200 hk (kan let ændres til 400+ uden at ødelægge tomgangen alvorligt). Er 2 saab t25 turboer ikke nok. Det virker da godt med t25 på en lotus chippet til 440+
-
Allan.H.
Re: Turbo valg
Okay så dropper jeg tanken om forskellige turboer.
Hvad vil synhallen sige hvis jeg bruger en chevy motor i min monza??
Hvordan passer en smallblock ned i et monza motorrum??
Og hvad skal jeg regne med at sådan en motor ca koster.
T25 turboerne er jo ikke store nok hvis jeg vil op på de 600hk
mvh Allan.H.
Hvad vil synhallen sige hvis jeg bruger en chevy motor i min monza??
Hvordan passer en smallblock ned i et monza motorrum??
Og hvad skal jeg regne med at sådan en motor ca koster.
T25 turboerne er jo ikke store nok hvis jeg vil op på de 600hk
mvh Allan.H.
-
jeppe
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Re: Turbo valg
Jeg vil bare sige at:
1 psi = 0,069 bar
1 bar = 14,5 psi
Mvh jeppe
1 psi = 0,069 bar
1 bar = 14,5 psi
Mvh jeppe