ATT: Per

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
tcdj

ATT: Per

#1 Indlæg af tcdj »

Nu har jeg kigget lidt på din hjemmeside, og du har jo nogle spændende ting, kender du noget til en box man slutter til tændingen og en lille slange til manifoldet på turbobiler, som så kan sænke tændingstidspunket ved ladetryk? har set at GIK har en sådan box, vil høre om det var noget du har eller kunne skaffe, også om du evt. har nogle erfaringer med sådan en box.
Mvh. Christopher
Per

Re: ATT: Per

#2 Indlæg af Per »

Jeg har den ikke på lager, men kan skaffe den til kr.1.950,00. Jeg har aldrig selv prøvet den.
Hvis du fortæller lidt om dit project, kan jeg måske bidrage lidt.
Per.
tcdj

Re: ATT: Per

#3 Indlæg af tcdj »

Det er til en kammerat, hvor vi har monteret turbo på hans ford 2.0 doch, komp. er sænket til 8.3:1 og den har fået en MF2 med 2 stk. 340 ml. dyser, men vi kunne godt tænke os at sænke tændingen ved ladetryk og ha høj tænding uden ladetryk, den må jo gerne kunne trække godt, både i bunden og toppen af registeret.
Har du evt. noget data på sådan en sjover?
Mvh. Christopher
Per

Re: ATT: Per

#4 Indlæg af Per »

Nej jeg har ingen data da jeg ikke har dem på lager. Kører dohc'en med fordeler eller wasted spark?
Per.
www.racetec.dk
tcdj

Re: ATT: Per

#5 Indlæg af tcdj »

Mener at den er med fordeler, men finder da lige ud af det.
Mvh. Christopher
tcdj

Re: ATT: Per

#6 Indlæg af tcdj »

der sidder en fordeler i enden af knasten.
Mvh. Christopher
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: ATT: Per

#7 Indlæg af jens »

Der er kun en rotor + dæksel resten af tændingen sidder på venster inderskærm. Hvis man sætter oktanvælger stikket sammen kan man køre med højere tryk da tændingen bliver 6 grader lavere end normalt ved banken. se instruktion i en haynes bog.
tcdj

Re: ATT: Per

#8 Indlæg af tcdj »

Det trick kender vi godt, er blevet afprøvet, men det tager jo en del effekt i omr. før ladetryk + dårlig økonomi, med sådan en box som vi søger kunne vi jo få en god effekt i både bunden og toppen.
Morten T Nielsen

Re: ATT: Per

#9 Indlæg af Morten T Nielsen »

Hvad med en MSD tænding. Der er en del til salg under ebay og der fås en model med føler til tryk/vacuum. Men prisen er måske lidt høj.

Mvh.
Morten
tcdj

Re: ATT: Per

#10 Indlæg af tcdj »

Det vil jeg lige kigge på, men på deres hjemmeside kunne jeg kun finde sådan en box til en dodge V10, kunne ikke finde en universalbox!
Besvar