2.0L E motor i rekord d

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Stian

2.0L E motor i rekord d

#1 Indlæg af Stian »

Hei! jeg skal sette en opel manta 2.0L gsi motor i min rekord d. men så er det tre ledninger som skal fra lednings nettet fra motoren til hoved lednings nettet i bilen, hva skal jeg gjøre med disse? Takker for svar på forhånd....
Stian

Re: 2.0L E motor i rekord d

#2 Indlæg af Stian »

Lurer også på hvordan det blir med 2.2i å de lednigene....
ivar
Medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: 2.0L E motor i rekord d

#3 Indlæg af ivar »

evt kik i haynes ´
de gårtil benzinpumperelæ:-D :-D
GOLF ER NOGET MAN SLÅR MED KØLLER
Madam blå
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: 2.0L E motor i rekord d

#4 Indlæg af Madam blå »

Hvis det er LE-Jetronic, skal de 3 ledninger til starter, tændspole(+) og til benzinpumpen ( husk sikring ) såvidt jeg kan huske. Den ekstra grønne ledning skal til tændspolen(-).
Relæet ( til benzinpumpen ) skulle gerne være propfyldt med ledninger i forvejen.
Hvilke farver har de 3 ledninger?
Stian

Re: 2.0L E motor i rekord d

#5 Indlæg af Stian »

De er svart, blå å en som er svart/rød
Madam blå
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: 2.0L E motor i rekord d

#6 Indlæg af Madam blå »

Sort er til Tændspole + (15)
Sort/rød er til Starter (stik mærket 50)
Blå er til benzinpumpen ( husk 8 amp sikring )

Hvis din Rekord d har platintænding og du skal bruge el-anlægget, skal du have et relæ på eller skifte ledningen fra + på tændspolen ( pga indbygget modstand -dvs det elektroniske anlæg får ikke strøm nok )

Du kan godt bruge den originale tank, men du bliver nødt til at lave et ekstra udtag ( husk 12mm slange fra tank til pumpe - resten er 8mm).Det originale udtag kan du bruge til returløb.

Se evt på www.opeltuners.com under articles.
Stain

Re: 2.0L E motor i rekord d

#7 Indlæg af Stain »

Takker så mye!:-D
Besvar