Knast/lettet svinghjul

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Knast/lettet svinghjul

#1 Indlæg af Krill »

Jeg har en Golf 3 1,8 hvor jeg er ved at montere kompressor på. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at lave en ændring mere!
Jeg læste her på siden om at få drejet materiale af svinghjulet. Men hvad vil det betyde for motoren?? Mere omdrejningsvillighed, og dermed måske en mere racepræget motor eller hvad???

Eller også har jeg tænkt på at skifte knast. Men vil det være noget ved på en trykladet motor?? Og skal man vælge en knast med et højt antal grader, da der jo også er kompressor på og vel så bundtræk nok???

Jeg påregner kun at lave den ene af modificeringerne. Men hvilken være bedst/billigst/lettest??? Eller vil det ikke være pengene og slidet værd??

\Krill
Per

Re: Knast/lettet svinghjul

#2 Indlæg af Per »

Med kompressor + knast opnaar du synergi, dvs. baade bedre bundtraek og topeffekt. brug 288 gr til gadebrug. trykket vil sikkert falde efter mont af knast pga bedre flow. glem svinghjulet, brug heelre pengene paa en god kobling, det vil du faa brug for!!
Perhttp://www.racetec.dk
Besvar