Polo 1,3i/ G40

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gert

Polo 1,3i/ G40

#1 Indlæg af Gert »

Jeg har kigget lidt på en Polo GT Coupe 1,3i. Det er den samme motor som G40, bare uden G-lader. Er der forskel på toppakningen som på Golf G60 eller kører den med almindelig toppakning?
Mhv. Gert
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: Polo 1,3i/ G40

#2 Indlæg af Martin R »

Hej

Jeg tvivler på at de 2 motere er de samme, for som du ved
har G40 glader på, og tror sq ikke at den har samme kompression.

Jeg ved at GT'eren har en komp. på 11:1, eller noget i den stil,
og vil skyde på at G40 har en komp på 8,5:1.

Hvad vil du bruge toppakningen til, vil du bygge G lader på
din GT???

Hilsen Martin R
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: Polo 1,3i/ G40

#3 Indlæg af Martin R »

Hej

Der har jeg sq taget fejl, jeg tænkte på den gamle GT,
men den har da en komp. på 11.1, og kaburator. :-|

Det ville da heller ikke være så svært og gå ned til VW
og høre om det er det samme reservedels nummer,
der er på de 2 pakninger, men jeg tror ikke de er ens.

Hilsen Martin R
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Polo 1,3i/ G40

#4 Indlæg af jens »

Der er forskel på pakningerne og g40 har lavere kompression
Cossie
Mester Medlem
Indlæg: 617
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Polo 1,3i/ G40

#5 Indlæg af Cossie »

Polo 1.3i (1989-1993) Boring/Slaglængde 75/72, 9.5:1 Komp. (Digijet motorstyring)
Polo 1.3i G40 (1990-1994) Boring/Slaglængde 75/72, 8.0:1 Komp. (Digifant motorstyring)
Gert

Re: Polo 1,3i/ G40

#6 Indlæg af Gert »

Jeg har ikke købt den endnu, og ved egentlig ikke hvor gammel den er. jeg ved kun at det er en 2'er og at den er med "rigtig" indsprøjtning.
Jeg kunne godt finde på at montere kompressor på sådan en lille spand. 115 hk til ca. 700 kg, det lyder sgu meget indbydende.
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: Polo 1,3i/ G40

#7 Indlæg af Martin R »

Hej Gert

jeg kan godt følge dig med egenvægten, for havde selv
en P2 GT, og på gule plader, og med 40mm lavere undervogn,
den spillede bare for vildt, nu er jeg hensat til en sløv
tung Vento, og har sænket den så meget jeg nu kan, og kan komme frem,
men vægten er akilles hælen, bare jeg snart får råd til tykkere krængnings stabi'er,
så tror jeg den kan blive ligeså racer agtig som min gamle polo.:-D

Er du sikker på at det ikke er en P3, mener da ikke
at P2 kunne få en moter med 1,3i 75 hk????

Hilsen Martin R
Gert

Re: Polo 1,3i/ G40

#8 Indlæg af Gert »

Jeg er sgu ikke helt sikker. Det er en Mekaniker jeg har arbejdet for som har den stående. Det er en tysker så den kommer på gule plader, det gir jo lidt mindre vægt.
Er din Vento en 1,8?
Mhv. Gert....
Martin vento nr. 55

Re: Polo 1,3i/ G40

#9 Indlæg af Martin vento nr. 55 »

Hej G

Ja det er desværre en 1,8 AAM, med 75 sløve ponyer, men
der bliver sat tryk til dem, når jeg får nogen penge.

Hilsen Martin R
Gert

Re: Polo 1,3i/ G40

#10 Indlæg af Gert »

Hej
Ellers skulle du ha haft den 2,0E motor fra min Audi, og så en kompressor. Det er noget der rykker. Min kammerat har en 93'er Golf VR6. @!#$ den er hurtig, og den er standart...... Han har alvorligt overvejet et turbo-kit til den. He he he.....

Mhv. Gert.
Besvar