Polo 1,3i/ G40
Redaktør: Moderatorer
-
Gert
Polo 1,3i/ G40
Jeg har kigget lidt på en Polo GT Coupe 1,3i. Det er den samme motor som G40, bare uden G-lader. Er der forskel på toppakningen som på Golf G60 eller kører den med almindelig toppakning?
Mhv. Gert
Mhv. Gert
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: Polo 1,3i/ G40
Hej
Jeg tvivler på at de 2 motere er de samme, for som du ved
har G40 glader på, og tror sq ikke at den har samme kompression.
Jeg ved at GT'eren har en komp. på 11:1, eller noget i den stil,
og vil skyde på at G40 har en komp på 8,5:1.
Hvad vil du bruge toppakningen til, vil du bygge G lader på
din GT???
Hilsen Martin R
Jeg tvivler på at de 2 motere er de samme, for som du ved
har G40 glader på, og tror sq ikke at den har samme kompression.
Jeg ved at GT'eren har en komp. på 11:1, eller noget i den stil,
og vil skyde på at G40 har en komp på 8,5:1.
Hvad vil du bruge toppakningen til, vil du bygge G lader på
din GT???
Hilsen Martin R
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: Polo 1,3i/ G40
Hej
Der har jeg sq taget fejl, jeg tænkte på den gamle GT,
men den har da en komp. på 11.1, og kaburator.
Det ville da heller ikke være så svært og gå ned til VW
og høre om det er det samme reservedels nummer,
der er på de 2 pakninger, men jeg tror ikke de er ens.
Hilsen Martin R
Der har jeg sq taget fejl, jeg tænkte på den gamle GT,
men den har da en komp. på 11.1, og kaburator.
Det ville da heller ikke være så svært og gå ned til VW
og høre om det er det samme reservedels nummer,
der er på de 2 pakninger, men jeg tror ikke de er ens.
Hilsen Martin R
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Polo 1,3i/ G40
Der er forskel på pakningerne og g40 har lavere kompression
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: Polo 1,3i/ G40
Polo 1.3i (1989-1993) Boring/Slaglængde 75/72, 9.5:1 Komp. (Digijet motorstyring)
Polo 1.3i G40 (1990-1994) Boring/Slaglængde 75/72, 8.0:1 Komp. (Digifant motorstyring)
Polo 1.3i G40 (1990-1994) Boring/Slaglængde 75/72, 8.0:1 Komp. (Digifant motorstyring)
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Gert
Re: Polo 1,3i/ G40
Jeg har ikke købt den endnu, og ved egentlig ikke hvor gammel den er. jeg ved kun at det er en 2'er og at den er med "rigtig" indsprøjtning.
Jeg kunne godt finde på at montere kompressor på sådan en lille spand. 115 hk til ca. 700 kg, det lyder sgu meget indbydende.
Jeg kunne godt finde på at montere kompressor på sådan en lille spand. 115 hk til ca. 700 kg, det lyder sgu meget indbydende.
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: Polo 1,3i/ G40
Hej Gert
jeg kan godt følge dig med egenvægten, for havde selv
en P2 GT, og på gule plader, og med 40mm lavere undervogn,
den spillede bare for vildt, nu er jeg hensat til en sløv
tung Vento, og har sænket den så meget jeg nu kan, og kan komme frem,
men vægten er akilles hælen, bare jeg snart får råd til tykkere krængnings stabi'er,
så tror jeg den kan blive ligeså racer agtig som min gamle polo.
Er du sikker på at det ikke er en P3, mener da ikke
at P2 kunne få en moter med 1,3i 75 hk????
Hilsen Martin R
jeg kan godt følge dig med egenvægten, for havde selv
en P2 GT, og på gule plader, og med 40mm lavere undervogn,
den spillede bare for vildt, nu er jeg hensat til en sløv
tung Vento, og har sænket den så meget jeg nu kan, og kan komme frem,
men vægten er akilles hælen, bare jeg snart får råd til tykkere krængnings stabi'er,
så tror jeg den kan blive ligeså racer agtig som min gamle polo.
Er du sikker på at det ikke er en P3, mener da ikke
at P2 kunne få en moter med 1,3i 75 hk????
Hilsen Martin R
-
Gert
Re: Polo 1,3i/ G40
Jeg er sgu ikke helt sikker. Det er en Mekaniker jeg har arbejdet for som har den stående. Det er en tysker så den kommer på gule plader, det gir jo lidt mindre vægt.
Er din Vento en 1,8?
Mhv. Gert....
Er din Vento en 1,8?
Mhv. Gert....
-
Martin vento nr. 55
Re: Polo 1,3i/ G40
Hej G
Ja det er desværre en 1,8 AAM, med 75 sløve ponyer, men
der bliver sat tryk til dem, når jeg får nogen penge.
Hilsen Martin R
Ja det er desværre en 1,8 AAM, med 75 sløve ponyer, men
der bliver sat tryk til dem, når jeg får nogen penge.
Hilsen Martin R
-
Gert
Re: Polo 1,3i/ G40
Hej
Ellers skulle du ha haft den 2,0E motor fra min Audi, og så en kompressor. Det er noget der rykker. Min kammerat har en 93'er Golf VR6. @!#$ den er hurtig, og den er standart...... Han har alvorligt overvejet et turbo-kit til den. He he he.....
Mhv. Gert.
Ellers skulle du ha haft den 2,0E motor fra min Audi, og så en kompressor. Det er noget der rykker. Min kammerat har en 93'er Golf VR6. @!#$ den er hurtig, og den er standart...... Han har alvorligt overvejet et turbo-kit til den. He he he.....
Mhv. Gert.