jeg har fundet min forstærket toppakning nu og er kommet ned på 7,9:1 men nu er spørgesmålet hvor meget kan standard stempler holde til af ladetryk:-|
hvad kan standard stempler!!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
hvad kan standard stempler!!
hej
jeg har fundet min forstærket toppakning nu og er kommet ned på 7,9:1 men nu er spørgesmålet hvor meget kan standard stempler holde til af ladetryk:-|
bilen er en peugeot 205 rally 1,9 og jeg VIL op at køre 1,5 bar. nu har jeg så fordelen at jeg har en hks evc styring til den så nomalt vil den kun køre 0,5 eller 0,7bar. B-] B-] B-]
jeg har fundet min forstærket toppakning nu og er kommet ned på 7,9:1 men nu er spørgesmålet hvor meget kan standard stempler holde til af ladetryk:-|
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Kim Frederiksen
Re: hvad kan standard stempler!!
Hej Henrik
Hvordan går det med Corolla'en?!?
dine stempler kan holde til en HEL del, så længe at du sørger for at din blanding står lige i øjet HELE tiden! den skal have masser af benz, ved 1,5 bar, så din benzpumpe osv, skal byttes til noget større!
Hvordan går det med Corolla'en?!?
dine stempler kan holde til en HEL del, så længe at du sørger for at din blanding står lige i øjet HELE tiden! den skal have masser af benz, ved 1,5 bar, så din benzpumpe osv, skal byttes til noget større!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: hvad kan standard stempler!!
hej kim
det går fint med rollaen, flytter den imorgen og begynder tidlig lørdag:-/ så forhåblig inden længe:-D
kommer du på striben i morgen??
Jeg har tænkt mig at købe en gems styring så den skal nok få benzin nok:-))
)
det går fint med rollaen, flytter den imorgen og begynder tidlig lørdag:-/ så forhåblig inden længe:-D
Jeg har tænkt mig at købe en gems styring så den skal nok få benzin nok:-))
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Mad_Bart
Re: hvad kan standard stempler!!
1,5 bar er faktisk en hel del og det kan blive svært at få det til at holde i længden, særligt på en std motor.
Hvorfor ikke starte med lidt mindre ? 0,8 bar giver faktisk en hel del hk .
Hvorfor ikke starte med lidt mindre ? 0,8 bar giver faktisk en hel del hk .
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: hvad kan standard stempler!!
ja det er meget men den skal der op koste hvad det vil:-P
motoren bliver ikke standard jeg får afbalanceret krumtap og afvejet plejstænger, nye ringe og nu må vi se med stemplerne:-|

Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
tcdj
Re: hvad kan standard stempler!!
Undskyld min nysgerrighed, men hvad er lige grunden til den absolut skal lade 1.5 bar?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: hvad kan standard stempler!!
jeg satser på 300hk der for!!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
tcdj
Re: hvad kan standard stempler!!
Det var en sjat:-D så skal du nok sætte smedede stempler i, husk en stor oliekøler:-D
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: hvad kan standard stempler!!
Jeg tror ikke at du kommer meget mere end 280 med 1.5 bar
som en tommlefinger regl siger man at, for hver 0.1 bar får man ca 10 hk men efter
diverse andre projekter jeg har læst om, så er den mere 12 hk per 0.1 bar.
Men du bør nok også købe en anden motor styring, hvis du skal have det til
at køre ordenligt.
Hvis man kikker lidt på Lasse's Ford, så kunne han ikke køre meget mere end 0.6 bar
på den orginale styring, men efter han satte en Gems i den kom han op på ca 1.4 bar
og dette er på 9.2:1 i komp og med standard stempler.
som en tommlefinger regl siger man at, for hver 0.1 bar får man ca 10 hk men efter
diverse andre projekter jeg har læst om, så er den mere 12 hk per 0.1 bar.
Men du bør nok også købe en anden motor styring, hvis du skal have det til
at køre ordenligt.
Hvis man kikker lidt på Lasse's Ford, så kunne han ikke køre meget mere end 0.6 bar
på den orginale styring, men efter han satte en Gems i den kom han op på ca 1.4 bar
og dette er på 9.2:1 i komp og med standard stempler.
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: hvad kan standard stempler!!
prøv at kigge lidt op der står at jeg køber en gems styring;-)
det med ladetryk er kun ca og der er meget forskel på hvor meget det gir!!! der er også intercooler der har noget at sige og knast!!! så hvem ved nu vil jeg prøve med 1,5 ellers må den højre op turboen er god for 2 bar:-P

Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!