Datsun 280 ZX Turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Dan Haffar
Datsun 280 ZX Turbo
Hej er der nogen her der har forstand på at skrue op for boosten på en datsun 280 zx
Kan man gøre det uden brug af rullefelt?
på forhånd tak!
Kan man gøre det uden brug af rullefelt?
på forhånd tak!
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Datsun 280 ZX Turbo
Tilmeld dig dig denne sides forum der kan du få alt at vide om datsun z www.hybridz.org der er nogle der har kørt 12 sekunder med turbomotor i en 240z uden at bruge de store summer. Intercooler fra volvo er det første du skal finde + større dysser fra feks mercedes 450 v8 ved tryk over 10 psi
-
tcdj
Re: Datsun 280 ZX Turbo
Vil starte med at finde en intercooler, ændre luftfilteret og så købe en MF-2 + 2 store dyser, så kan du godt få drøn på slæden.
-
Dan Haffar
Re: Datsun 280 ZX Turbo
en MF dyse hvad er det? og kan man sætte en dumpvalve på - den har jo en luftmængdemåler!
-
tcdj
Re: Datsun 280 ZX Turbo
Kan sagtens sætte en dumpvalve på, luften fra den skal bare helst returneres til sugsiden af turboen igen, efter luftmængdemåleren.
MF-2 kan du læse om på siden med produkter(MAPFUELER, en kanon god investering hvis du vil ha ekstra hk, og samtidig ha en god økonomi ved pæn kørsel.
MF-2 kan du læse om på siden med produkter(MAPFUELER, en kanon god investering hvis du vil ha ekstra hk, og samtidig ha en god økonomi ved pæn kørsel.
-
Dan Haffar
Re: Datsun 280 ZX Turbo
ok MF er sådan en fætter! Meget smart! lige nu er der lidt lavvande i økonomien så hvor langt kan jeg komme med en intercooler plus Kn-filter? kan jeg ikke godt hæve boosten lidt? nu står den til 180hk med en 2.8l 6cyl række motor dyserne er på 188ccm/min . 2.5 bar
tusinde tak for hurtig respons og gode svar!
Dan http://www.zdriver.com/photos/index.php ... cn0578.jpg
tusinde tak for hurtig respons og gode svar!
Dan http://www.zdriver.com/photos/index.php ... cn0578.jpg
-
tcdj
Re: Datsun 280 ZX Turbo
du skal ihvertfald ha fat i en ordentlig benzintryksregulateo også, men så burde man også kunne trække ca30-40 hk mere ud af den.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Datsun 280 ZX Turbo
180 hk er den amerikanske udgave med smog udstyr og katalysator den europæiske havde 200 hk. Hvis det er den amerikanske så se at få lavet en 2.5-3" udstødning fra turboen. Sammen med intercooler var der en der påstod den havde 239 hk 360 nm i en salgsannonce for et par år siden. 188 ccm dysser er ikke turbo udgaven de er vist 265 ccm. Justerbar benzintryks regulator og 360 ccm dysser skulle gøre det muligt at få 275-300 hk hvilket er turboens grænse. se denne side med 1/4 mile tider for z er nogle af dem har L28 turbo motor med beskrivelse scottymiz er den hurtigste med standard turbo og motorstyring men en 240z vejer jo også adskillige kg mindre. Lig mærke til han bruger volvo intercooler og kører 17-18 psi med standard indsprøjtning/turbo fornær mercedes 450 dysser.
http://grannypotts.freeservers.com/Times.html
eller denne gnz med link til da den havde tunet L28T
http://home.cfl.rr.com/scottiegnz/gnz.html
andre links
http://www.geocities.com/MotorCity/Shop/1553/
http://www.members.optushome.com.au/cha ... /index.htm
supramotor http://www.autospeed.com/A_1111/page1.html
http://www.turbomagazine.com/archives/f ... es02.shtml
http://www.sweetspotproductions.com/psanders/Z.html
http://grannypotts.freeservers.com/Times.html
eller denne gnz med link til da den havde tunet L28T
http://home.cfl.rr.com/scottiegnz/gnz.html
andre links
http://www.geocities.com/MotorCity/Shop/1553/
http://www.members.optushome.com.au/cha ... /index.htm
supramotor http://www.autospeed.com/A_1111/page1.html
http://www.turbomagazine.com/archives/f ... es02.shtml
http://www.sweetspotproductions.com/psanders/Z.html
-
Dan
Re: Datsun 280 ZX Turbo
Jens det er mig der har taget fejl! jeg har tit læst at den har 180 hk men også 200 som du siger! har altid været i tvivl lige indtil nu TAK! ! Min Datsun er den europæriske model med 200hk , har den så 2.5 " udstødning som standard? og er det nemt(og anbefalet) at installere en dumpvalve der lufter ud i den frie luft? En brugt volvo intercooler må da være billigst på en svensk skrotplads ik eller kan man få dem til en fornuftig pris her hjemme? jeg har læst mig frem til at en intercooler fra en volvo 740 turbo skulle passe i størrelsen !