Jeg har to spøgsmål!
det ene er et lille vædemål mig og en af min kammerater har!´der går ud på:
hvis skal bygge turbo på en bil f.eks 1.6 16v, hvornår kan det så betale sig at bygge 2 turbo'er i stedet for en! bilen skal bygge til kvart-mil!
jeg mener at det kun kan betale sig med en! da man kan hente mere effekt ud af en!
En anden ting! har nogle af jeg hørt om, nogle der har bygget kompressor og turbo på en bil! jeg har hørt en lille fugl synge om Kleeman har gjort! Kan det lade sig gøre?
Turbo/ og andet?
Redaktør: Moderatorer
-
brian 306gti med spjældh
Re: Turbo/ og andet?
to turboer vil helt klart give mest moment
komp.+turbo tror jeg ikke er fornuftig
brian
komp.+turbo tror jeg ikke er fornuftig
brian
-
Carsten
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Re: Turbo/ og andet?
Hejsa
Lancia byggede en Delta S4 rallybil med turbo og kompressor, den forsvandt da Group B blev forbudt.
Motordata: 1759ccm 16V 2 overliggende knaster, 2 dysser pr cylinder turbo og kompressor 2XIC ===> 480Hk ved 8400o/min
Dette var i 83/84
Se mere om Lancia og Delta S4 på http://www.carsfromitaly.com/lancia/ under motorsport.
Mvh Carsten
Lancia byggede en Delta S4 rallybil med turbo og kompressor, den forsvandt da Group B blev forbudt.
Motordata: 1759ccm 16V 2 overliggende knaster, 2 dysser pr cylinder turbo og kompressor 2XIC ===> 480Hk ved 8400o/min
Dette var i 83/84
Se mere om Lancia og Delta S4 på http://www.carsfromitaly.com/lancia/ under motorsport.
Mvh Carsten
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Turbo/ og andet?
det kan godt lade sig gøre det bliver gjort på en hel del twin cam´er i usa hks har kit til dette, men det kan ikke betale sig hvis den skal køre 400m så blir den hurtiger med en stor turbo:-P

Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Dt
Re: Turbo/ og andet?
okey! men hvor stor skal motoren være før det kan betale sig men 2 turbo'er! eller kan det slet ikke betale sig? hvis man skal køre kvart-mil?
-
steffan
Re: Turbo/ og andet?
hej
to turboer bliver normalt brugt påstørre biler omkring 3 liter osv ,de gør det fordi at det giver et godt moment ved lave omdr ,men jeg har set div amerikanske lastbiler hvor der sad en lille først og så en enorm stor lige efter ,den lille sider der til lave omdr og den store til højere omdr de havde så hver deres udstødning opdelt med et spjeld,der er også en svensker der hedder svempa bergendahl der har bygget en scania v8 med ti mindre turboer til løb den laver ti bar ved 800 omdr og tomgang er 550 omdr .
mvh steffan
to turboer bliver normalt brugt påstørre biler omkring 3 liter osv ,de gør det fordi at det giver et godt moment ved lave omdr ,men jeg har set div amerikanske lastbiler hvor der sad en lille først og så en enorm stor lige efter ,den lille sider der til lave omdr og den store til højere omdr de havde så hver deres udstødning opdelt med et spjeld,der er også en svensker der hedder svempa bergendahl der har bygget en scania v8 med ti mindre turboer til løb den laver ti bar ved 800 omdr og tomgang er 550 omdr .
mvh steffan