Side 1 af 1
att: lasse W!!
: 26 aug 2002, 11:57
af HenrikGM
Hej
du har snaket meget om at det ikke er godt med en skarp knast til turbo kørsel, jeg ville lige høre hvorfor det ikke er godt:-|

specielt fordi jeg kunne godt finde på at sætte en i min 205 for ikke at al efekten bare kommer med et brag og man trækker spin alle 402m:-/ :-/ :-/
Hilsen Henrik
Re: att: lasse W!!
: 26 aug 2002, 21:46
af LasseW
En skarp knast har et større overlap som vil sige at indsugningsventilen og udstødningsventilen er åben samtidig i længere tid end en normal knast. Dette giver noget på en sugemotor så den en bedre fyldning ved høje omdrejninger, men dårligere ved lave. Det eneste der er godt ved en hidsig knast er et højt løft også for en trykladet motor da der er et større hul til cylindren. Denne type hedder ofte noget med High Torque
mvh Lasse
Re: att: lasse W!!
: 27 aug 2002, 11:32
af HenrikGM
jeg har fundet en knast med 13mm løft mod de 12mm jeg har nu men det er en 294 graders knast hvor den jeg har i nu er en 272 grader
Re: att: lasse W!!
: 28 aug 2002, 21:00
af LasseW
Hvis det er hjulspind der er problemet så ville jeg lægge pengene i en bedre undervogn både for og bag. Hvis den er for blød vil vægten blive smidt ned bag ved under acc. og forhjulene spinde.
Der kan fås meget lækker til 205´eren
mvh Lasse
Re: att: lasse W!!
: 29 aug 2002, 06:31
af HenrikGM
det er ikke fordi den er blød nu men ja jeg skal have en anden undervogn:-P

så du mener ikke den knast jeg har fundet er god?