att: lasse W!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

att: lasse W!!

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej
du har snaket meget om at det ikke er godt med en skarp knast til turbo kørsel, jeg ville lige høre hvorfor det ikke er godt:-| :-| :-| specielt fordi jeg kunne godt finde på at sætte en i min 205 for ikke at al efekten bare kommer med et brag og man trækker spin alle 402m:-/ :-/ :-/
Hilsen Henrik
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: att: lasse W!!

#2 Indlæg af LasseW »

En skarp knast har et større overlap som vil sige at indsugningsventilen og udstødningsventilen er åben samtidig i længere tid end en normal knast. Dette giver noget på en sugemotor så den en bedre fyldning ved høje omdrejninger, men dårligere ved lave. Det eneste der er godt ved en hidsig knast er et højt løft også for en trykladet motor da der er et større hul til cylindren. Denne type hedder ofte noget med High Torque

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: att: lasse W!!

#3 Indlæg af HenrikGM »

jeg har fundet en knast med 13mm løft mod de 12mm jeg har nu men det er en 294 graders knast hvor den jeg har i nu er en 272 grader
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: att: lasse W!!

#4 Indlæg af LasseW »

Hvis det er hjulspind der er problemet så ville jeg lægge pengene i en bedre undervogn både for og bag. Hvis den er for blød vil vægten blive smidt ned bag ved under acc. og forhjulene spinde.

Der kan fås meget lækker til 205´eren

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: att: lasse W!!

#5 Indlæg af HenrikGM »

det er ikke fordi den er blød nu men ja jeg skal have en anden undervogn:-P :-P :-P så du mener ikke den knast jeg har fundet er god?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar