stempler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

stempler

#1 Indlæg af HenrikGM »

hej
hvem sælger smedet stempler til en 205 1,9 rally de skal være 1mm korter end orignal da de skal bruges til turbo drift:-D :-D :-D
Hilsen Henrik
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tcdj

Re: stempler

#2 Indlæg af tcdj »

Hvorfor prøver du ikke at dreje 1mm af dine orginale stempler, og så bruge en tyk toppakning? Det trick er brugt af mange, det er billigere end smedet stempler og kan sagtens holde til en hel del tryk.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: stempler

#3 Indlæg af HenrikGM »

stemplerne er lidt speciele på sådan en så man kan ikke dreje noget af dem skal op at køre med 1,2-1,5 bar og jeg ville i ligevel købe nye!!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tcdj

Re: stempler

#4 Indlæg af tcdj »

http://www.dalhems.com/ han kan nok hjælpe dig med stempler, men ellers lav en tykkere toppakning, smedet stempler koster en krig, og det med tyk pakning kan godt holde til trykket.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: stempler

#5 Indlæg af HenrikGM »

skal jeg bare lave en af kobber der er lidt tyker
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tcdj

Re: stempler

#6 Indlæg af tcdj »

Det kunne du evt. gøre, ellers lav en i stål, og så en alm. toppakning på hver side, findes der ikke speciel-toppakninger til den, der er tykke og forberedt til turbo?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: stempler

#7 Indlæg af HenrikGM »

jeg har ikke fundet nogen der har æret speciele til det de fleste sætter bare turbo på og ikke ændre meget mere og nej jeg kan ikke lave en stål parkning og så to på vær side så bliver komp. for lav den er i or vejen 8,4:1
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tcdj

Re: stempler

#8 Indlæg af tcdj »

Hvis din komp. i forvejen er 8,4:1, så er den perfekt til en turbo, hvorfor så skifte stempler? Hvis det er fordi de er slidte, så sæt dog et sæt org. i 1. overstørrelse i og så er det bare i gang med at smede et spændende manifold:-D
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: stempler

#9 Indlæg af HenrikGM »

hej
ja jeg har overvejet det men jeg vil som sagt gerne op på 1,5 og måske højre det tror jeg ikke går med 8,4 hvor meget kan sådan et par standard stempler holde til overhodet:-| :-| :-|
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
tcdj

Re: stempler

#10 Indlæg af tcdj »

Hvis din køling ellers er god, kan du sikkert godt lade den med op til ca. 1.2-1.5 bar, og med den rigtige turbo kan du godt hive over 200 hk uden de største problemer, det tror jeg også vil være rigeligt, mener ikke at din bil er den aller tungeste.
Besvar