Hvordan ville i tune en 1,8 med kab.?
Kan man bruge en knast fra en gti?
Kan man øge vol. med en 2,0 krumtap?
Håber i vil hjælpe med ide'er og erfaringer???
Med venlig hilsen
Henrik
tuning af golf 2 1,8 med kab.
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
tuning af golf 2 1,8 med kab.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Bay
Re: tuning af golf 2 1,8 med kab.
Man kan godt bruge knasten fra en 1,8 GTI, men det giver ikke noget hvis du ikke skifter til større karb. det samme gælder hvis du vil ændre slagvolumen til 2.0, du skal stadig bruge mere benzin.
Forslag :
Kompression hæves til 11:1 ved at plane topstykket
2 dobbelte weberkarburatorer monteres
Knast fra 1.8 GTI eller køb en sportsknast
Evt. øges slagvolumen til 2.0
Få tilsidst motoren justeret ind hos en som har forstand på det...
Hvis det bliver lavet godt, kan du nok forvente en effekt på 120-130 hk + et væsentlig bedre drejningsmoment (kommer lidt an på knasten)
Mvh. Bay
Forslag :
Kompression hæves til 11:1 ved at plane topstykket
2 dobbelte weberkarburatorer monteres
Knast fra 1.8 GTI eller køb en sportsknast
Evt. øges slagvolumen til 2.0
Få tilsidst motoren justeret ind hos en som har forstand på det...
Hvis det bliver lavet godt, kan du nok forvente en effekt på 120-130 hk + et væsentlig bedre drejningsmoment (kommer lidt an på knasten)
Mvh. Bay
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: tuning af golf 2 1,8 med kab.
jo - men jeg vil jo gerne ha bilen synet...så den skal se så orginal ud som muligt - håber i kan hjælpe.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!