Jeg fik i går et af mine klare øjeblikke - de er sjældne, men en vild oplevelse når det sker. B-]
En genial motorudluftning. Når du laver oliereturrøret fra turboen og til bundkaret så sætter du et T-stykke lige inden bundkaret. Fra T-stykket laver du rør eller slange til en beholder du sætter hvor du vil..... Du får på denne måde et dejligt stort udluftningshul.
Jeg ved i sidder og klapper bag skærmen og jeg takker
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Att. Lasse : Mener du sådan? : at man er fri for at bruge den almindelige motor udluftning, som normalt sidder mellem indsugningen og ventildækslet. (Den slange man sætter en kontra ventil i når man sætter turbo på)
Okay I får den lidt længere forklaring. På flere biler er udluftnings hullet fra krumtarpshuset meget lille. Når motoren bliver slidt presses luften forbi stemplet og ned i krumtarps huset hvor det presses op i toppen og blæses ud. Når motorne holder i tomgang og du piller olie dækslet ud kan du mærke at der blæser luft ud....slidt motor. Der sidder også en udluftning i selv krumtarpshuset.
På mange biler er udluftningshullerne meget små og når der kommer turbo på motoren forstærkes dette problem, og kan resulterer i at der kommer seriøse smørrings problemer.
Fra turboen løber olien retur til bundkaret i et rør der er ø15-20mm, pænt stort. Der skal simpelthen bare laves et hul i dette rør og du har en kanon udluftning.
Kan I se det geniale :-O
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en