Hej Lasse
Kan du ikke forklare lidt nærmere hvordan den map fueler virker !!:-)
Kan man tilslutte en Map sensor og så styre en ekstra dyse proportionalt med manifold trykket eller hvad ?
Har du evt. en vejledning, brochure eller lignende liggende du kan maile
map fueler
Redaktør: Moderatorer
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: map fueler
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Klaus
Re: map fueler
fedt nok, har lige læst manualen...
men er sgu lidt i tvivl om jeg kan skove min luftmængdemåler af spjældtypen og så bruge en hot-wire airflow sensor istedet, sammen med en map sensor ??
det er forresten en bwm e36 1.8 med t25 turbo
men er sgu lidt i tvivl om jeg kan skove min luftmængdemåler af spjældtypen og så bruge en hot-wire airflow sensor istedet, sammen med en map sensor ??
det er forresten en bwm e36 1.8 med t25 turbo
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: map fueler
Hej Klaus
Tænkte selv på det samme med luftmængdemåleren, men det kan ikke lade sig gøre. Flappen får 5 volt og giver et signal ud når flappen flytter sig, ved en simpel modstand, som en TPS. Hot-wire måler istedet på den spænding der skal sendes til varmelegemet for at holde en fast temperatur på 100°, så denne type måler faktisk på udgangen istedet.
mvh Lasse
Tænkte selv på det samme med luftmængdemåleren, men det kan ikke lade sig gøre. Flappen får 5 volt og giver et signal ud når flappen flytter sig, ved en simpel modstand, som en TPS. Hot-wire måler istedet på den spænding der skal sendes til varmelegemet for at holde en fast temperatur på 100°, så denne type måler faktisk på udgangen istedet.
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
Klaus
Re: map fueler
Måske kunne man få en elektronik-wizzard til at lave en form for signal converter, kunne jo være rart hvis man kunne komme af med den havelågemåler!
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: map fueler
Så skulle man nok istedet prøve at bygge en MAP sensor på istedet for luftmængdemåleren. Lukket havelåge svarer til lavt tryk ca. -0,4 bar og fuldt åbent havelåge svarer til 0 bar på en sugemotor og kunne måske komme til at svarer til 1 bar ladetryk.
Med lidt held ville dette måske kunne komme til at virke.
mvh Lasse
Med lidt held ville dette måske kunne komme til at virke.
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
Klaus
Re: map fueler
Der skal nok Map sensor på aligevel for at få bedst mulig styring når der er positivt ladetryk, jeg tror det bliver svært at få en mapsensor til at virke ved vacuum, da vacuummet vel ikke er ligefremt proportionalt med belastningen.
Klaus
Klaus
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: map fueler
Jo, mange motorer kører med MAP sensor som styrer motoren, bla. peugeot og næsten alle trykladede motorer. Det er også MAP du styrer efter på motorstyringer.
mvh Lasse
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en