brændt stempel
Redaktør: Moderatorer
-
Klaus
brændt stempel
Hej
Er der nogen der har erfaring med brændte stempler????
Jeg har netop oplevet dette, for første gang.... det der undrer mig er at stemplet er at der er brændt hul ud for ringsporerne, og ikke midt på stemplet.
Klaus
Er der nogen der har erfaring med brændte stempler????
Jeg har netop oplevet dette, for første gang.... det der undrer mig er at stemplet er at der er brændt hul ud for ringsporerne, og ikke midt på stemplet.
Klaus
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: brændt stempel
"ringsporerne" hvad mener du med det ?
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
Claus A
- Medlem
- Indlæg: 168
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:37
Re: brændt stempel
Det er absolut ikke unormalt at et stempel
smelter ved cylindervæggen ved for mager blanding.
http://http://www.eds-motorsport.de/
Under tips og triks, rengøring af indsprøjtningsventiler.
Der er et billede af sådan et brændt stempel.
Jeg ville have indsat billedet her, men jeg kan
§!"#¤%&/()=?`ikke få lortet til at virke !
Mvh
Claus A
smelter ved cylindervæggen ved for mager blanding.
http://http://www.eds-motorsport.de/
Under tips og triks, rengøring af indsprøjtningsventiler.
Der er et billede af sådan et brændt stempel.
Jeg ville have indsat billedet her, men jeg kan
§!"#¤%&/()=?`ikke få lortet til at virke !
Mvh
Claus A
-
-Buggi-
- Medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
-
Klaus
Re: brændt stempel
Ja det ligner jo faktisk mit stempel meget godt:´-(
Grunden til at jeg spørger er at jeg engang snakkede med en som fortalte at når stemplet brænder som vist, kunne det være pågrund af at uforbrændt benzin løber ned ved siden af stemplet og detonerer der !!! jeg var ad den opfattelse at stemplet ville brænde i midten ved for mager blanding.
Klaus
Grunden til at jeg spørger er at jeg engang snakkede med en som fortalte at når stemplet brænder som vist, kunne det være pågrund af at uforbrændt benzin løber ned ved siden af stemplet og detonerer der !!! jeg var ad den opfattelse at stemplet ville brænde i midten ved for mager blanding.
Klaus
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: brændt stempel
Uha da....stemplet vil blive varmest ved udstødningsventilen hvis det er pga. for mager blanding, billedet ligner dog et stempel der har været udsat for tændingsbanken. De små alu partikler er tændingsbanken, blandingen ser ikke forkert ud på billedet.
Prøv og se dette billede, det er pga. for mager blanding.
http://www.powerpage.dk/pic/varmmotor.jpg
Prøv og se dette billede, det er pga. for mager blanding.
http://www.powerpage.dk/pic/varmmotor.jpg
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
Klaus
Re: brændt stempel
Ja, det er sgu nok pga af for mager blanding så....
mit stempel er brændt på udstødssiden, det er dog ikke så lyst som dit billed. det har heller ikke de lyse prikker som det andet billed.
det skete selvfølgelig på motorvejen med høj hastighed og 1 bars tryk
mit stempel er brændt på udstødssiden, det er dog ikke så lyst som dit billed. det har heller ikke de lyse prikker som det andet billed.
det skete selvfølgelig på motorvejen med høj hastighed og 1 bars tryk
-
Jesper larsen
Re: brændt stempel
det er for det meste for meget varme på udstødnings siden når stemplet ser ud som du beskriver det kunne være forkert tændrør, for tidlig tænding eller for meget tryk i udstødningen (for lille manifold osv...)du siger 1bar`s tryk , hva motor snakker vi om og er den standart modificeret eller er det en original tryk-motor????
-
Klaus
Re: brændt stempel
Det er en standard 1.8 M40 sugemotor, som jeg har hvor jeg har drejet af stemplerne og slebet lidt ud af forbrændingskamrerne. Toppakningen er lavet af en standard hvor jeg har "boret" hulet større og drejet nogle messingringe og lagt i.
Manifolden er standard manifolden hvor der er sat en støbt adapter på, hvor turboen så er skruet på.
Jeg kan ikke lige huske hvad det er for tændrør der sidder i, men det var nogle som jeg blev anbefalet da jeg for år tilbage købte et komplet turbosæt hos mosselmann i Holland.
Hilsen
Klaus
Manifolden er standard manifolden hvor der er sat en støbt adapter på, hvor turboen så er skruet på.
Jeg kan ikke lige huske hvad det er for tændrør der sidder i, men det var nogle som jeg blev anbefalet da jeg for år tilbage købte et komplet turbosæt hos mosselmann i Holland.
Hilsen
Klaus