Hej ! Jeg har et lille problem Jeg ved ikke om jeg skal have turbo eller kompressor på ? Jeg ønsker ikke en høre pive lyd fra turbo !(hvad kan man gøre for at undgå dette) Og er det nødvendigt at have en Blowoff ventil da denne jo siger en del ! hvordan lyder en kompressor ? Og kan man stadigvæk køre med skarpknast ??? Og hvor stort et lada tryk kan man køre med 10:1 hvis man har en intercooler på ?
Turbo er uden tvivl det mest lydløse, både i motor og udstødning og blow off skal bare være recirkulerende. Alt trykladning skal være med standart knaster eller ikke hidsige knaster.
Ladetrykket kommer helt an på motoren og det kan ikke siges på forhånd da tændingen og forbrændingskammeret udformning har stor betydning, men regn med højest 0,5 bar.
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
så vil man ikke have den der pive lyd eller hvad ??? hvad lamer mest en stor eller en lille ? Må gerne larme meget fra udstødning bare ikke fra turboen !!!
Hvis man slet ikke må høre at der er turbo på bilen, så lad være med at montere den Der vil altid være en hvæse lyd fra din udstødning lige hvor meget ladetryk du køre med, som Lasse skrive, hvis du sætter en recirkulerende Blow-Off ventil på, så høre man det ikke imellem gear skrift men næsten lige meget hvad du gør så vil der altid være den hvæse lyd i din udstødning når du tænder din bil af men ikke under normal kørelse.
G-tech http://www.g-powertech.com/komp.htm + roulunds rotrex og palms sælger rotrex kompressor/kit hvis det er en 4 cylindret du har Vortech er for stor til mindre motorer Hvis du har plads i motorrummet (baghjulstræk) så er eaton/roots fra toyota/mercedes billigst men mest til bundtræk da den kræver meget driftseffekt jackson superchargers sælger nye kit www.supercharger.com se videoerne den lyder godt i forhold til original