HEJ JEG HAR ET PROBLEM:-( , med en uno. den slår fra i tændingen ved højt tryk. ok. jeg ved det er boksen, men hvad gør jeg. den skal have 1,2 bar uden den store udgift.
Der sidder en ladluftsbegrænser i den ene side af spjældhuset, den skal du bare hive af og give kabelskoene noget tape, så kan den tage alt det tryk du skruer den op til! Du kan også pille stikket af til bankeføleren, men det er nok lidt risikabelt pga tændingsbanken!
Først finder man ud af hv hvor højt trykket kan blive før boksen slår tændingen fra. Når man så har fundet det tryk, skal der vel laves et eller andet så trykket i den slange som går til boksen reduceres (måske en justerbar trykreduktions ventil?), så boksen får så højt tryk som muligt uden at slå tændingen fra.
Ved ikke om det kan bruges? Jeg har ikke makket i UNO før.
Hvis det er 1300érn altså den gamle model og det er trykkontakten du ikke har fundet endnu, sidder den i manifolden..... Hvis du følger skriften hvor der står "turbo IE" til højre, kan du simpelhen ikke undgå at finde den, der sidder et stykke gummi uden om, som der går to ledninger i, og som sagt før skal de så bare pilles af og isoleres, jeg mener den slår fra ved ca. 0.7-0.8 bar..... hvis du mangler nogle dataér eller noget lign. kan jeg sikkert hjælpe da jeg har rodet ufattelig meget i sådan en spaghetti racer
Du kan hæve ladetrykket, men igen skal du have sat sikkerheds overtryk kontakten ud af drift for at den ikke "slår" fra, ved ikke om den nye model kører med samme turbo, men den gamle kunne holde et tryk på ca. 0.8 bar ved fuld last, og så vil jeg tro man havde omkring 130 hk....
Tjae, kender en der også har en UNO TURBO ting! Han lavede nøjagtig det trick med at pille ladetrykskontakten fra, og han triller da fundt med 1,1 bars ladetryk - har dog også lige fået en ny turbo på....den havde lavet 7 revner i trykhuset!!!!B-]