Turbo damper

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
rofl
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Geografisk sted: København
Kontakt:

Turbo damper

#1 Indlæg af rofl »

Hej
Nogen der har styr på turbo damper og hvorfor nogen bruger det ?
Kan ikke selv rigtig forstår hvad den skal gøre godt for og hvordan den skal virke ?
Den her kan justeres, men det vil ikke give noget side til side ?

Billede
"eksempel"

Vil gerne selv lave en, men er i tvivl om jeg kan lave den helt fast eller om der skal være bøsning/justermuligheder osv.
Brugeravatar
kdrost
Senior Medlem
Indlæg: 396
Tilmeldt: 06 apr 2012, 00:32
Geografisk sted: Timring vest for Herning

Re: Turbo damper

#2 Indlæg af kdrost »

Vil tro at det er for at støtte den tunge turbo, så vægten af denne ikke knækker manifolden - især når manifolden er rødglødende har den ikke samme styrke.
Der er sikkert også et element af "bling" :-)
D&D Racing
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: Turbo damper

#3 Indlæg af møffe »

Prøv VAG forum Rolf.

Men de høre jo til på 2wd pga den lange std manifold.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
rofl
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Turbo damper

#4 Indlæg af rofl »

Tror faktisk at nogen ikke gør det for blim blim skyld, fordi så har de da misforstået et eller andet om "pænt"

Billede
eksempel fra Google, hvor jeg brugte ordet turbo bracket istedet
rofl
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Turbo damper

#5 Indlæg af rofl »

Så herefter fandt jeg det her, som er direkte oversat i transfætter:

citat
En støtte beslag til turboladeren er bygget fordi manifolden er placeret en god afstand fra motoren. Under intensiv brug turbo bliver meget varmt og flydespænding på stålet , som kan begynde at synke under vægten af ​​turbo . Ved hjælp af en konsol er en ønskelig løsning i høj grad at reducere de bøjende belastninger på manifolden og dermed de påvirkninger, som kan forhindre revner udvikler sig i manifolden under normal brug. Precision laser skåret af rustfrit stål og tillægger kompressorhuset .

Som jeg læser dette, gælder det om at holde turbo i spænd op ad og ikke så meget til siderne, så varmeudviklingen ikke laver numre når det hele udvider sig ?

Så helt fast beslag er ikke løsningen, det skal også kunne give sig ?
Hvad siger I til det ?
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

Re: Turbo damper

#6 Indlæg af hYe »

Det er vel et almindeligt støttebeslag? Har set det standard monteret på biler med compoundturbo.
De kan være ganske tunge(25kg+) Godt nok ser det ikke så bling ud som det du viser her :lol:
Billede
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar