8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
: 19 nov 2014, 16:35
Nu skete det, jeg skal til at renovere motor i løbet af vinteren. De der absolut ingen kompression på venstre cylinder, og den ikke er for god på den højre heller. Er det tid til at få tingende skilt ad.
Stempel ringe er nok færdige, stempler er sikkert heller ikke for god (de er de originale fra da motoren var ny i omkring 1980)
Så til spørgsmålet:
Køre nu med 9:1 stempler, og et ladetryk på 0,8 bar. Og en turbo der lidt til den store side men ikke så meget at jeg vil lave ny manifold og skifte den ud.
Hvis jeg i stedet montere 8,5:1 stempler og hæver lade trykket så jeg lander på ca samme Hk. (+evt. lidt tidligere tænding før ladetryk)
Hva sker der med momentet???
Hva med ladetrykket,, vil det komme senere eller tidligere???
Stempel ringe er nok færdige, stempler er sikkert heller ikke for god (de er de originale fra da motoren var ny i omkring 1980)
Så til spørgsmålet:
Køre nu med 9:1 stempler, og et ladetryk på 0,8 bar. Og en turbo der lidt til den store side men ikke så meget at jeg vil lave ny manifold og skifte den ud.
Hvis jeg i stedet montere 8,5:1 stempler og hæver lade trykket så jeg lander på ca samme Hk. (+evt. lidt tidligere tænding før ladetryk)
Hva sker der med momentet???
Hva med ladetrykket,, vil det komme senere eller tidligere???
