Side 1 af 3
Lexus V8 automat?
: 09 jun 2013, 11:17
af HenrikGM
Nogen der ved om lexus V8automaten er elektrisk skiftet?
Hvis den er, er der så kun stangforbindelse til P funktionen?
: 13 jun 2013, 12:25
af PatrickJ
Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen
: 13 jun 2013, 16:08
af HenrikGM
PatrickJ skrev:Er ret sikker på den er med magnet spoler. Men kannlige tjekke når jeg kommer hjem har en gearkasse liggende i garagen
En i overskud, eller bare en reserve?
Har den stangforbindelse kun til P funktionen så?
: 13 jun 2013, 19:52
af Captain Slow
Jeg har en i overskud
ligger dog ikke lige i nærheden, så kan ikke tjekke stangforbindelsen
: 26 jun 2013, 17:38
af PatrickJ
Undskyld det sene svar.
Stang forbindelsen er ikke kun til p den er til valg af alle gear. men selve skifte mekanismen ser ud til at være magnet spoler.
Men her er der nogle diagrammer over ls400.
http://www.lextreme.com/misc.html
og hvis du tager 96 ls400 ecu diagram 2 er der lidt over spolerne som er på gearkassen
Men ja gearkassen ligger bare og roder i garagen da den er i overskud fra et projekt hvor der blev bygget manuel gear på 1uz
: 26 jun 2013, 17:52
af HenrikGM
Hej Patrick,
Tak for info, du har PM
: 01 jul 2013, 17:16
af volvo madsen
er det en e340 eller e341 ?
e340'eren har den fordel at den kan køre uproblematisk på dx3 olie, e341'eren kan ikke (der skal du bruge Toyotas 500kr/L olie.)
Patrick har helt ret i at at P-N-R-D-1-2 er stangstyret.
Resten er derimod styret at hydrauliske solenoider. (de åbner når de får 12 V (de er stellet i kassen))(pulserende signal er ikke nødvendigt)
jeg kan fortælle at den fungerer rigtigt fint i en volvo 242 med en single turbo 2jz foran og to knapper i rattet til at skifte op og ned(kræver dog en simpel pic processor til at styre tilkoblingen af solenoiderne i den rigtige orden).
den gearkasse tar "næsten" alt hvad du kan kaste efter den.
/Claus
: 02 jul 2013, 01:18
af Captain Slow
Vi overvejede et kort sekund at bruge den til ræs, men efter snak med forskellige bla. Andy Frost, droppede vi det,
Det ville være dyrere at få den forstærket samt få special lavet converter, end at købe en Powerglide (skal kunne klare 1200 hk)
De holder ikke til meget over 400 hk, hvis brugt til dragrace,
Hvad er det der gør at 340 kan køre på "standard" olie, og 341 ikke kan ?
: 02 jul 2013, 06:18
af volvo madsen
nu er det heller ikke meget jeg har kørt drag i min

. men 600 hk som daily driver har ikke givet nogen problemer med den kasse.
jeg ved ikke hvad den specifikke årsag til at e341'eren ikke kan køre på alm. dx3, men jeg en forestilling om at det har noget med det materiale som koblingspladerne er lavet af.

: 02 jul 2013, 14:53
af Captain Slow
ok, men rart at vide, skal have smidt en 1U i en Hilux en dag jeg keder mig, og har en kasse liggende vist fra en Crown, med stråler på akslen istedet for hardy, ved dog ikke på stående fod om det er en 40 eller 41,, men den er ældre så mon ikke jeg er "heldig" og kan spare lidt på olie budgettet
