Hej.
Jeg skal snart have monteret kompressor (Rotrex), og leder efter en respekteret tuner i det jyske eller på Fyn, der har erfaring med indkøring af MegaSquirt. Jeg har brug for et sikkert tune - både WOT og cruise - da dette er min hverdagsbil.
Jeg har fået anbefalet Rene fra turbomotor.dk, men hører gerne om flere.
- Tom
Hvem har styr på indkøring af MS?
Redaktør: Moderatorer
-
one-niner
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 28 maj 2013, 09:42
- Geografisk sted: Aarhus
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
www.fantasy-tuning.dk
Brian er en super flink gut og han har styr på det han laver.
Brian er en super flink gut og han har styr på det han laver.
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
K-FINN skrev:Jeg havde nok valgt nogle som som har mange års erfaring med ms, altså +5 år, siden det blev kendt i dk.
Det er der flere der har, ud over rene, henrik gm, henrik rønnov, racezone.
Ja og så vil jeg så foretrække at der også er et rullefelt, så man ikke skal sidde og vifte med kørekortet ud af vinduet
Pga at rené ikke er på banen pt, så har vi været forbi fantasy-tuning og få det sidste finpudset samt indkørt til lidt mere tryk og jeg må sige at det fungere til UG.
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
-
one-niner
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 28 maj 2013, 09:42
- Geografisk sted: Aarhus
Af forskellige årsager har projektet været på pause, men nu er jeg så småt ved at være klar igen.
Meget af min viden om tuning kommer fra engelske/amerikanske bøger og fora, og jeg ved ikke altid hvad tingene egentlig hedder på dansk. Men er det normalt, at tunere i Danmark bruger "load-holding" rullefelter? Og hvad med bankesensorer eller "det cans"?
Jeg spørger fordi jeg tænker tilbage på første gang min bil var hos en tuner. Der blev stort set kun kørt træk med fuld gas, og opgaven med at holde øje med banken blev løst af en mand på en skammel ved siden af motorrummet - han var i øvrigt ved at omkomme af kulilteforgiftning, da de kun havde én udsugning, og jeg har to udstødninger.
Det forekom mig ikke specielt professionelt, og efterfølgende har jeg så læst en del op på emnet, og er også blevet opmærksom på hvor stor forskel der er på at tune til race i en lige linje og daglig kørsel (jeg er i sidste kategori).
Er der i øvrigt opdateringer eller tilføjelser til de tidligere anbefalinger af dygtige Megasquirt-tunere?
Takker,
- Tom
Meget af min viden om tuning kommer fra engelske/amerikanske bøger og fora, og jeg ved ikke altid hvad tingene egentlig hedder på dansk. Men er det normalt, at tunere i Danmark bruger "load-holding" rullefelter? Og hvad med bankesensorer eller "det cans"?
Jeg spørger fordi jeg tænker tilbage på første gang min bil var hos en tuner. Der blev stort set kun kørt træk med fuld gas, og opgaven med at holde øje med banken blev løst af en mand på en skammel ved siden af motorrummet - han var i øvrigt ved at omkomme af kulilteforgiftning, da de kun havde én udsugning, og jeg har to udstødninger.
Det forekom mig ikke specielt professionelt, og efterfølgende har jeg så læst en del op på emnet, og er også blevet opmærksom på hvor stor forskel der er på at tune til race i en lige linje og daglig kørsel (jeg er i sidste kategori).
Er der i øvrigt opdateringer eller tilføjelser til de tidligere anbefalinger af dygtige Megasquirt-tunere?
Takker,
- Tom
'99 Mazda MX-5 • MS DIYPNP, EXTRA firmware v3.3.1 • LC-1 • COP