Piggybacke originalt TPS-signal til MS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Piggybacke originalt TPS-signal til MS

#1 Indlæg af Saab-Daniel »

Hey på forum!
Jeg roder lidt med Megasquirt igen på min '91 Saab 900 Turbo 16v cabriolet.
Den har kørt et års tid med tændingsstyring og intet andet. Nu stod min magnetventil af til ladetryksstyringen, så jeg tænkte jeg lige så godt kunne lade MS tage den del over også.
Jeg har tidligere bygget både sprøjt, tænding og ladetryksstyring på, så kender en del til det, men indtil videre vil jeg gerne lade den originale motorstyring klare benzin-delen. Spørgsmålet er som følger - ladetryksstyring har behov for TPS-signal.
Kan jeg luse mig på den eksisterende sensor uden at ødelægge signalet til den eksisterende motorstyring? Umiddelbart skulle man tro det var muligt, men hvad siger guruerne herinde?
Alternativet er at gå full-blown MS - hvilket jeg også vil på et tidspunkt, men ville i første omgang bare gerne have ladetryk tilbage i vognen...
Pft for input :-)
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Piggybacke originalt TPS-signal til MS

#2 Indlæg af Runesm »

Saab-Daniel skrev:Hey på forum!
Jeg roder lidt med Megasquirt igen på min '91 Saab 900 Turbo 16v cabriolet.
Den har kørt et års tid med tændingsstyring og intet andet. Nu stod min magnetventil af til ladetryksstyringen, så jeg tænkte jeg lige så godt kunne lade MS tage den del over også.
Jeg har tidligere bygget både sprøjt, tænding og ladetryksstyring på, så kender en del til det, men indtil videre vil jeg gerne lade den originale motorstyring klare benzin-delen. Spørgsmålet er som følger - ladetryksstyring har behov for TPS-signal.
Kan jeg luse mig på den eksisterende sensor uden at ødelægge signalet til den eksisterende motorstyring? Umiddelbart skulle man tro det var muligt, men hvad siger guruerne herinde?
Alternativet er at gå full-blown MS - hvilket jeg også vil på et tidspunkt, men ville i første omgang bare gerne have ladetryk tilbage i vognen...
Pft for input :-)
/Daniel


Hvis det oprindelige også kører på 5v, så er det vel snildt muligt.
5v + til tps fra megasquirt lader du være med at koble til, så steller du fælles signal-stel i begge bokse på tps sensoren, og så bare sensorledningen på sensorudgangen
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#3 Indlæg af Saab-Daniel »

Det er sådan jeg tænker det - siden det blot er signal kan jeg ikke se det store problem i det...
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Saab-Daniel skrev:Det er sådan jeg tænker det - siden det blot er signal kan jeg ikke se det store problem i det...


Det eneste den aflæser er jo 0-5v, og hvis den har fælles stel med den oprindelige "udbyder" af signalet, så kan det vel være ligemeget, TROR jeg :D
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar