logning af ReqFuel

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

logning af ReqFuel

#1 Indlæg af Mads B (dk) »

Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?

hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet :-)

Mvh Mads
Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: logning af ReqFuel

#2 Indlæg af Runesm »

Mads B (dk) skrev:Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?

hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet :-)

Mvh Mads


Så vil jeg nok hellere sjusse mig frem til dysestørrelsen, ud fra info om hvad den kommer fra og hvor mange hk pr cylinder ved hvilket brændstof (Benzin eller e85 fx?)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

Der er også tvivl om hvad de kommer fra.... noget 1000cc motorcykel

Hvorfor vil du heller gætte ?

det også ret svært..... min nissan født med 170hk.... men org dyser kan være med til 270hk
Billede
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

jeg vil mene at en hurtig opstilling med en lus på benzinpumpen og 4 måleglas under dyserne samt et stopur burde give et rimeligt resultat.. det er nok nemmest at være 2 eller 3 til opgaven..
Fri bane fuld hane! :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#5 Indlæg af Mads B (dk) »

Det var en mulighed.... men jeg tror dyserne bliver skudt ud af dysebroen.


men man kunne vel tage:

* 1 lille tryktank
* 3 bars lufttryk
* lidt slange og spændebånd
* demraliseret vand
* 1 dyse
* 1 12volt forsyning
* 1 målebære eller vægt
* stopur

også lave en lille test opstilling
Billede
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ;)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#7 Indlæg af Slavteren »

der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ;)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

Slavteren skrev:der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ;)


det er ikke alle biler hvorpå det er lige nemt at pille manifolden af..

Iden med en lille tank med en dysekop og en clips er ikke helt dum, den er også til at bruge en anden god gang.. jeg ville dog bruge benzin i stedet for dem-vand. og så stå udenfor under testen..!
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Hvis i bruger vand, så er det kun methanol ratede dyser der overlever testen.

Dysen bruger bensinen som smørende medie, medmindre den har rustfrie internals.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#10 Indlæg af Mads B (dk) »

Jeg tror nu ikke at dyser er helt så sarte HenrikGM, jeg kan huske for en 10år siden at jeg var ret grov og satte vandtryk direkte fra hanen på en dyse for at finde størrelsen, derefter lå den et par måneder inden den kom i drift.

Den virkede fint ;-) men det var nok mere held, idag hvor man er lidt mere forsigtig vil jeg bruge demivand til test, efterafblæsning med trykluft og en omgang tynd sterielolie + lidt mere luft.
Billede
Besvar