Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?
hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet
Mads B (dk) skrev:Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?
hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet
Mvh Mads
Så vil jeg nok hellere sjusse mig frem til dysestørrelsen, ud fra info om hvad den kommer fra og hvor mange hk pr cylinder ved hvilket brændstof (Benzin eller e85 fx?)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
jeg vil mene at en hurtig opstilling med en lus på benzinpumpen og 4 måleglas under dyserne samt et stopur burde give et rimeligt resultat.. det er nok nemmest at være 2 eller 3 til opgaven..
Slavteren skrev:der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet
det er ikke alle biler hvorpå det er lige nemt at pille manifolden af..
Iden med en lille tank med en dysekop og en clips er ikke helt dum, den er også til at bruge en anden god gang.. jeg ville dog bruge benzin i stedet for dem-vand. og så stå udenfor under testen..!
Hvis i bruger vand, så er det kun methanol ratede dyser der overlever testen.
Dysen bruger bensinen som smørende medie, medmindre den har rustfrie internals.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jeg tror nu ikke at dyser er helt så sarte HenrikGM, jeg kan huske for en 10år siden at jeg var ret grov og satte vandtryk direkte fra hanen på en dyse for at finde størrelsen, derefter lå den et par måneder inden den kom i drift.
Den virkede fint men det var nok mere held, idag hvor man er lidt mere forsigtig vil jeg bruge demivand til test, efterafblæsning med trykluft og en omgang tynd sterielolie + lidt mere luft.