Har sikkert en masse der har fulgt med i projektet hvor mit mål er omkring 600hk, og da det er ved og bliver vinter kan jeg lige så godt lave lidt forbedringer.
Planen var og lave en stor oil catch tank på en 2l i stedet for de små kina tanke. Har et rør på 13mm invendige mål fra blokken og over i tanken.
Men skulle man tage og lavet et rør til topstykket også, og over i sammen tank?hvad er fordele og ulemper ved dette? for man kan vel ikke få for meget ventilation?
Så der et spørgsmål mere.
Hvor "kold" en termostat må man smide i en motor? min køre jo med en på 91 grader, og ved man kan få en på 82 grader og en racing på 65 grader. hvad er fordel og ulemper ved en kolder termostat?
Mvh Thomas
Senest rettet af Thomas h p 28 nov 2012, 22:22, rettet i alt 2 gange.
Ang. termostat kører jeg selv med en 65g thermostat, den stabiliserer temp på 70g for mit vedkommende (iflg. motorstyringen) og det er mega fedt.
Holder samtidigt olien koldere, og jeg har slet ikke samme problemer med 100g varmt vand efter oplining/dækopvarmning/402m længere.
Kan varmt anbefales.
m power skrev:Hvad skulle fidusen være med at montere så stor en oilcatstank ? Jeg har monteret en del at de fine KINA oilcats og de virker nu fint til det formål
m power skrev:Hvad skulle fidusen være med at montere så stor en oilcatstank ? Jeg har monteret en del at de fine KINA oilcats og de virker nu fint til det formål
kommer jo an på hvor meget olie den skyder ud
Ja den tanke har jeg også haft, men så var det måske noget andet vinterdagene skulle bruges på
m power skrev:Hvad skulle fidusen være med at montere så stor en oilcatstank ? Jeg har monteret en del at de fine KINA oilcats og de virker nu fint til det formål
Vis jeg bruger sådan en kina fætter, så vil hullet være 8mm i stedet for de 13mm som er som er på blokken, så det vil forringe min krumtapsudluftning kraftigt, og jeg har hørt via en anden volvo tråd her inde og en volvo blok godt man have en ordentlig udluftning. plus jeg højst sansynligt skal bruge en stus mere, så den er udelukket.
du skal jo som minimum ha den volume som motoren flytter når den bevæger stemplerne op og ned, dvs 1 liter catch tank til en 2 liters, 4 cyl motor.. på vores racer som er en 2,5 volvo motor kører vi med en 2 liters dunk, det fungere fint.. der er kun udluftning fra blokken..
michael f skrev:du skal jo som minimum ha den volume som motoren flytter når den bevæger stemplerne op og ned, dvs 1 liter catch tank til en 2 liters, 4 cyl motor.. på vores racer som er en 2,5 volvo motor kører vi med en 2 liters dunk, det fungere fint.. der er kun udluftning fra blokken..
Ja okay, er det bare en tommelfinger regl? for det lyder jo enlig meget fornuftigt
Jeg tror den mindste termostat du kan finde er 82grader. Mener den kommer fra en marinemotor, men er ikke sikker.
Krumtapsudluftningen er vigtig, særligt fordi du får ret høje cylindertryk og høje rpm samtidigt.
Lav en cyklon. Skaf vacuum, feks via ejektor teknik, og før returen ud under olieniveauet.
OEM udluftning er ikke helt dumt lavet.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!