olietryk
Redaktør: Moderatorer
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
olietryk
er begyndt og køre min 16v turbo volvo ind, blev enig med mig selv om at det kunne jeg godt selv et stykke der op af, men så valgte bagtøj at springe efter jeg havde bygget min getrag gearkasse og sachs 707 kobling i.
Så nu fik jeg så et torsen diff i bagtøjet og det køre bare rigtig godt, kan slet ikke forstå hvorfor der ikke sidder sådan et bagtøj i alle volvoer?
Men nu til problemet, når jeg drifter rundt i den, eller starter hårdt op, så starter min olie lampe? har en ide om at det er fordi der er så meget olie rundt i systemet når den er igang, har en stor oliekøler på, og mine slanger til fremløb og retur er meget store til turboen? Og min oliestand er altså på max.
Den gamle volvo som jeg havde ikke det samme problem, og den var hurtiger som denne 16v volvo er nu
Så nu fik jeg så et torsen diff i bagtøjet og det køre bare rigtig godt, kan slet ikke forstå hvorfor der ikke sidder sådan et bagtøj i alle volvoer?
Men nu til problemet, når jeg drifter rundt i den, eller starter hårdt op, så starter min olie lampe? har en ide om at det er fordi der er så meget olie rundt i systemet når den er igang, har en stor oliekøler på, og mine slanger til fremløb og retur er meget store til turboen? Og min oliestand er altså på max.
Den gamle volvo som jeg havde ikke det samme problem, og den var hurtiger som denne 16v volvo er nu
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Olielampen på sådan en fætter plejer ikke at tænde medmindre der er 0,0 olietryk ca.
Har du et olietryksmanometer på den?
Enten render olien ikke retur når du fiser rundt i cirkler, aka bliver hængende oppe i motoren et sted, eller det skvulper simpelthen væk fra pickuppen.
Det kan også forekomme på en B21ET under opbremsning fra høj hastighed, og derefter indgang i en skarp kurve. Kigger man på manometeret, så falder trykket stille og roligt i takt med pumpen begynder at tage luft det sidste par sekunder inden lampen tænder.
Der er skulpeplade i bundkarret.
Hjælper ikke at hælde mere olie på en til max. Motorerne er slemme til at bruge det olie der står i toppen af pinden ret hurtigt, klar indikator på at krumtapsventilationen måske slås med lidt rigeligt olie når pinden er på max eller mere.
Nu er det ikke bare et ledningsproblem, vel?
Har du et olietryksmanometer på den?
Enten render olien ikke retur når du fiser rundt i cirkler, aka bliver hængende oppe i motoren et sted, eller det skvulper simpelthen væk fra pickuppen.
Det kan også forekomme på en B21ET under opbremsning fra høj hastighed, og derefter indgang i en skarp kurve. Kigger man på manometeret, så falder trykket stille og roligt i takt med pumpen begynder at tage luft det sidste par sekunder inden lampen tænder.
Der er skulpeplade i bundkarret.
Hjælper ikke at hælde mere olie på en til max. Motorerne er slemme til at bruge det olie der står i toppen af pinden ret hurtigt, klar indikator på at krumtapsventilationen måske slås med lidt rigeligt olie når pinden er på max eller mere.
Nu er det ikke bare et ledningsproblem, vel?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
tror ikke ledningerne fejler noget, har tjekket alt igennem inden det blev bygget i, men kan selvfølgelig tage fejl.
sys bare det virker mistænkeligt det kun er rundkørsler, eller en hård start fra 1.gear. ellers kan jeg ikke få den til at lyse.
men må heller få bygget en olietryksmåler på, den er jo god og have. selv om jeg hader alle de ure
sys bare det virker mistænkeligt det kun er rundkørsler, eller en hård start fra 1.gear. ellers kan jeg ikke få den til at lyse.
men må heller få bygget en olietryksmåler på, den er jo god og have. selv om jeg hader alle de ure
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
Jakobsen skrev:Olie køleren er den Orginal eller noget smart Kina model ? Ved nogle kan have tryk fald i systemet med dårlige KINA Kølere med Relocation kit osv.. bare en tanke..
Altså skal der være trykfald i en oliekøler, må der være en lækage et sted, alt andet ville være mærkeligt. men den er sikkert lavet i kina som stort set alt andet nu om dage. men den ligner den orginale bare større.
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
