Vandkølet intercooler
Redaktør: Moderatorer
-
Brochen
- Medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08
Vandkølet intercooler
Hey . Jeg skal til at igang med at tune en golf 2 1,6 td op til en 300 - 350 hk også tænker jeg på og kast vandkølet intercooler på den men vikker de ligeså godt som en luft intercooler ?
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
du skal jo af med varmen et andet sted, så du kan vel knapt slippe for at bøvle med luftflow?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Du kan måske få en enklere rørføring i motorrummet; men hvis man benytter en vandkølet IC (og ikke på en båd) har man normalt en rørføring til en vand/luft køler i bagagerummet - med blæsere, luftindsug gennem sideruder/tag eller gæller ved forvoksede bagskærme samt en perforeret bagklap, så luften kan komme ud igen. Samt cirkulationspumpe. Snedigt er det så, hvis man medbringer en is-maskine i pitten, så man dels kan få kolde drinks og mange venner men også hælde isterninger ned i en buffertank til intercoolersystemet, så det er virkeligt koldt vand der kommer frem til IC.
Mener det går under betegnelsen charge cooler.
Mener det går under betegnelsen charge cooler.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Re: Vandkølet intercooler
Brochen skrev:Hey . Jeg skal til at igang med at tune en golf 2 1,6 td op til en 300 - 350 hk
God fornøjelse..
-
Brochen
- Medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08
Re: Vandkølet intercooler
TB206HDI skrev:Brochen skrev:Hey . Jeg skal til at igang med at tune en golf 2 1,6 td op til en 300 - 350 hk
God fornøjelse..
Det er ikke så svært når man ved hvor man kan få dele hen
-
Brochen
- Medlem
- Indlæg: 235
- Tilmeldt: 04 maj 2005, 11:08
audi_claus skrev:Du kan måske få en enklere rørføring i motorrummet; men hvis man benytter en vandkølet IC (og ikke på en båd) har man normalt en rørføring til en vand/luft køler i bagagerummet - med blæsere, luftindsug gennem sideruder/tag eller gæller ved forvoksede bagskærme samt en perforeret bagklap, så luften kan komme ud igen. Samt cirkulationspumpe. Snedigt er det så, hvis man medbringer en is-maskine i pitten, så man dels kan få kolde drinks og mange venner men også hælde isterninger ned i en buffertank til intercoolersystemet, så det er virkeligt koldt vand der kommer frem til IC.
Mener det går under betegnelsen charge cooler.
Oki så det vil være beder med en luft ic ?
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Ja - med mindre den udelukkende skal bruges til dragracing, hvor du kan hælde is på mellem hver start. Det andet er reelt blot en omvej - og vægt - og ekstra ting, der svigter.
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
