Motor mangler Hestekræfter?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
TT
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 sep 2012, 20:59

Motor mangler Hestekræfter?

#1 Indlæg af TT »

Hej..

Er ny herinde, men fik af vide jeg kunne få den rette hjælp herinde..
Jeg har en Nissan Silvia med SR20DET motor, som blev justeret da den kom til landet. Dengang havde den 0,6 bar og 242 hk og 332 nm, hvor alt hvad der sad på den var originalt..

I søndags var jeg så oppe ved Otto (Natmekanikeren) for at se om bilen havde mere end dengang den kom til landet, efter der er kommet anden udstødning, luftfilter, pumpe mm på den, og køre med 0,7 bar nu, men der blev jeg lidt overrasket over den kun havde 233 hk og 282 nm.

Skal lige sige jeg i længere tid har bøvlet lidt med den hakker i trækket, og ingen har endnu kunne fortælle mig fejlen
Vedhæftede filer
Fra Bruno
Fra Bruno
211.jpg (37.66 KiB) Vist 10489 gange
Fra Natmekanikeren
Fra Natmekanikeren
210.jpg (28.5 KiB) Vist 10515 gange
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

lad være med at sammenligne to målinger. altså når de er fra to forskellige firmaer.
momentet er let at få en forkert visning af, det bliver nemlig ikke målt på sådan et felt. det bliver beregnet. lidt forkert aflæsning/indtastning af rpm, og det vises forkert.
ud over det kunne det lýde som om du har problemer med tændingen...?
for det er ikke bare fuelcut du oplever? med det forhøjede ladetryk altså.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

gav mig lige lidt (mere) tid til at kigge på de to målinger.
den fra OTTO er der langt flere omdrejninger på. motoren drejes til noget der ligner 7200rpm. den gamle..... der drejes motoren kun til 6400rpm eller nok lidt mindre. hvis ikke der er lavet andet om end det du beskriver (?). så kommer forskellen i moment derfra. der er sandsynligvis ikke den store forskel. men pga af at omdrejningstal er tastet forskelligt ind, bliver momentet beregnet til to forskellige tal.
rulningen fra OTTO er korrigeret med de aktuelle vejrdata på tidspunktet for rulningen. det er den "gamle" rullefeltsudskrift også.
den gamle er blot rullet i et sydligere land med 24grader om efteråret, samtidig var der lavtryk...!
begge dele gør at den KORRIGEREDE ydelse bliver højere.
håber dette kan forstås?
MVH søren
ps. kan du huske om i svdte da i rullede bilen første gang?
Senest rettet af lqs 25 sep 2012, 03:49, rettet i alt 2 gange.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

desuden er den gamle rulning udført med DIN norm, i modsætning til den fra OTTO som er i EØF norm. dvs der også er taget hensyn til luftfugtigheden på tidspunktet for rulningen.
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#5 Indlæg af natmekanikeren »

Hej TT

Måleforskellen imellem dine 2 målinger du fremviser,skyldes nok det som Søren beskriver

Stor forskel på max rpm.=stor forskel på udregning af NM( moment)

Jeg vejrkorrigerer efter EØF norm, =luftfugtighed en del af udregningen, dette giver i de fleste tilfælde en lavere korrigeret ydelse, end udregning efter DIN normen, der er ikke noget galt med de 2 forskellige normer, blot skal man forholde sig til det, og ikke sammenligne æbler og pærer
Hvad er det for et felt du har fåert målt på, hvorhenne i landet ligger det

Hvorvidt der har været 24 grader varmt ,da du fik målt på det andet felt ,kan jeg af gode grunde ikke vide

Tror ikke der er så meget forskel på de 2 målinger som papiret viser

Håber at ovenståendene giver mening for dig, ellers er du velkommen til at ringe til mig på 64823804

Mvh Otto
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

natmekanikeren skrev:...
Hvad er det for et felt du har fåert målt på, hvorhenne i landet ligger det ..


Mon ikke det er Bruno Hansen Motorsport ... der står "Fra Natmekanikeren" og "Fra Bruno" på de to filer der er vedhæftet ovenfor...
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#7 Indlæg af Mads B (dk) »

Det er en kendt sag at en justering hos Bruno h giver mere end hvad der er muligt alle andre steder.

Der er rigtig mange 200sx gutter der har fået justeret deres bil hos Bruno fordi kan kan få flest hk ude af dem....... ihvertfald indtil man kommer på et andet rulle felt :roll:
Billede
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#8 Indlæg af dykkerdahl »

Mads B
Lidt ny vinkel til Bruno. For som du siger bliver han ofte omtalt som god til 200sx og billig.
Begge rulninger starter tæt på 2500rpm
Men den ene tager 10.2sek og den anden 5.7sek villet kunne tyde på at den ene rulle er tunger en den anden.
Derfor burde den tunge rulle også give et tidligere ladetryk.
Er det helt umuligt at den ene er lavet i 3 gear.

Jeg ved heller ikke om en sr20det standart bør lave så mange hk standart med 0.5 bar
Nissan 200sx
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#9 Indlæg af natmekanikeren »

Mit felt har en inertimassa på 715-det andet felt 450-det kan ses på udskriften, hvor der står vægt
dette vil give en stor forskel i acc.tid, så tror at begge rulninger er foregået i samme gear

Otto
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#10 Indlæg af dykkerdahl »

Burde ladetrykket så ikke komme tidligere på dit felt?
Nissan 200sx
Besvar