Side 1 af 4
Tændrør forskel
: 07 sep 2012, 19:49
af MortenS
Uploaded with
ImageShack.us
Scenarie:
1.5 -2.0 bars ladetryk
400-500hk
7500omdr.
Hvilken forskel ville der være på disse to typer tændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?
Mvh Morten
Re: Tændrør forskel
: 07 sep 2012, 21:45
af John Sahl
MortenS skrev:Hvilken forskel ville der være på disse to typer tændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?
Så vidt jeg husker er dem du viser der med 3 "vinger" slet ikke egnet til det du vil bruge dem til. Det fik jeg i al fald at vide da jeg selv overvejede det.
: 07 sep 2012, 22:08
af MortenS
: 07 sep 2012, 22:28
af Kedde1980
nok ikke så aktuelt i dit tilfælde, men super 3/4 rør er notorisk kendte for at lave små udsættere på en vw/audi/seat/skoda 1.8 20v motor, med og uden blæs.
Jeg synes det er noget skrald, alm ngk b(c)p(r)7es er sgu gode tændrør og koster ikke en skid, de har ihvertfald virket bedst for mig.
På min gamle 1.8t havde jeg prob med tændingsudsættere over 1.8bar, der havde jeg held af rs2 (platin) tændrør, men mener de koster 125kr. stk.
MVH Christian
: 07 sep 2012, 22:30
af Kedde1980
ikke sikkert nogen gør det mere nu til dags, men...
Hvordan vil du kontrollere/justere gappet på de hightec tændrør?

Re: Tændrør forskel
: 07 sep 2012, 23:40
af audi_claus
MortenS skrev:
Uploaded with
ImageShack.usScenarie:
1.5 -2.0 bars ladetryk
400-500hk
7500omdr.
Hvilken forskel ville der være på disse to typer platintændrør. Den ene Standard med 1 "vinge", og den anden med 3 "vinger"? og vil det overhovedet have nogen virkning om man brugte den ene eller den anden?
Mvh Morten
Jeg ville vælge Bosch F5DPOR som er projektet tip tændrør. Ja de er møj dyre og kan ikke justeres. Sideelektroden går ind på midterelektroden og ikke ind over som de viste. Audi har altid brugt denne type til deres turbobiler og jeg har selv 560Hk på 5 cyl med disse. Yderligere angives de at holde 100.000 km (men så længe holder mine motorer i øvrigt ikke)
mvh
Claus
: 08 sep 2012, 08:26
af HenrikGM
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
: 08 sep 2012, 17:16
af Runesm
HenrikGM skrev:Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.
Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.
: 08 sep 2012, 18:02
af audi_claus
Runesm skrev:HenrikGM skrev:Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.
Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.
Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.
De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.
Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.
Jeg bruger da bare en stålbørste på mine F5DPOR hvis (når) det hænder
: 08 sep 2012, 20:20
af MortenS
Så det 034Motorsport siger velegnet til højtydende motore, er noget fis. og jeg ville kunne klare jobbet på mine standard NGK som ses på øverst i billedet?
