Side 1 af 2

V8

: 28 aug 2012, 10:10
af Nick J (Turbo smeden)
Hvor finder man V8 motorer skal bruges til et E30 drag projekt :?:

: 28 aug 2012, 13:08
af K-FINN
Nu er der jo mange slags. Men motorimport.dk har lexus 4.0 v8

: 28 aug 2012, 14:01
af Gearhead
smallblock.dk

Men måske skal du gå efter en v8 ls motor ... koster ikke alverden.

: 28 aug 2012, 20:44
af svensson
Jeg har en TPI 305 fra Camaro fra 1988,

Svensson

: 29 aug 2012, 10:47
af jens
Hvor bredt er motorrummet. Bliver torpedo væg og kardan tunnel flyttet. Hvis det bliver kan du lige så godt starte med en big block eller bmw v10 Så er 500 + hk sikkert
www.nitroz.se

: 29 aug 2012, 15:42
af Captain Slow
Vil klart anbefale dig en Lexus 1uzfe,,

er sikker på det er den mest holdbare løsning til få penge,,

vores laver pt 650 hk, ved 1 bar.

og har indtil nu taget livet af 2 gearkasser, 2 bagtøjer, og et karosseri,

så kræfter er der nok af, desuden er den ikke fysisk ret stor, og meget let

Captain Slow

: 29 aug 2012, 23:07
af Nick J (Turbo smeden)
ja har os luret lidt på jeres projekt tror os godt det kunne ende med at jeg bare smed sådan en i, kunne den entlig holde til 1 bar men std. indmad og naturligvis anden pakning og bolte

: 29 aug 2012, 23:21
af Captain Slow
nah tror det ikke, grænsen er nok omkring 0,6 bar (er dog kun et gæt), stemplerne flækker ved olieringen, det er en elendig konstruktion. men stempler kan købes for ca 700 $.

vi har ikke skiftet andet, jo selvfølgelig toppakninger

Captain Slow

: 30 aug 2012, 08:36
af Nick J (Turbo smeden)
Ja men bare ved 0,5bar går det jo allerede vildt for sig i en lille e30 så tror godt kunne ende med det bliver projektet, hvad gearkasse bruger i nu, eller hvilke er nemmest at få fat i. :)

: 30 aug 2012, 09:00
af Captain Slow
vi bruger en toyota r154 (supra 3 turbo / supra4 n/a) halvsvær at få fat i,
en W58 (supra 3 n/a) siges at kunne klare 3-400 hk, men vi spolerede nu en ret hurtigt.

ps. vores gearkasse, svinghjul, kobling, udrykkerleje, samt adapterplade er muligvis til salg ;-)